fredag 26 februari 2016

Bara en vanlig fredag med lobster roll

Fredag, Friday, Freitag, Vendredi, Viernes... 

Och fredagsmys, frdagskänsla, friday feeling, fredagsfeeling... Och Happy Friday, inte minst ;) Listan kan göras lång när det gäller relationen till en fredag... 

Ja, själv har jag haft en riktigt bra fredag. Sovmorgon och sedan många glada skratt med mina fina kolleger och även små fina pratstunder med en kollegas 7:åriga dotter också, gjorde denna fredag till ett bra slut på jobbveckan. 


Jag och Mannen i mitt liv tog en dejt vid köksön (Han knep den enda barpallen, så jag fick stå! Vilket påminde mig om att vi borde slå till på ett par nya...) och fredagssnackade om jobbveckan som varit. (Ja, jag lyder ju under sekretesslagen, så jag delar självklart inte med mig av allt) Vi "offrade" oss över en skvätt vin från en vinbox som stått i några veckor. (Vi som aldrig dricker boxvin, får nästan skämmas över att berätta att vi gjort det för att vi fått den...;)

Eftersom detta är en fullkomligt normal vanlig fredag så badade vi så klart! Med bubbel i glasen. Så klart. Men först tog vi en vintervärmare i form av en liten shot Fireball (Kanske inte supergott, men ibland vill man åt en speciell känsla)  som intas i engångsglas. Precis när vi klivit ner i badet. Och sedan när den är tömd, så slänger vi glaset över badkarskanten, rätt ner i snön... Ja, så gör vi när ingen ser på och vi är ociviliserade ;)

 I badet fortsatte vi livssnack och vardagssnack och annat viktigt och oviktigt. Lite skrynkligare klev vi upp och tog emot älskade lilla barnbarnet som precis kommit hem med sin gräsänkemamma och sina mostrar. Efter lite gullande och barnsligt pratande med honom (Och han och hans mamma ska sova kvar, så mysigt!!!) och en dusch på det, så knorrade magen. Mannen i mitt liv hade fixat Lobster roll. Något vi bara hört talas om innan. Oh my... vilken grej alltså... Jag tokgillar hummer, mackor och korv med bröd, så detta var något helt i min smak!!! För övrigt så var det så att vi ju var tvungna att testa vad det var, eftersom vi hoppas på att få testa det "over there" i slutet av maj då vi far just "over there", jag och Mannen i mitt liv. Har ni testat Lobster roll? 
Men nu börjar den här bloggerskan bli lite trött och tänker snart sluta sina gröna. Men först... måste ju tacka er så mycket för alla fina ord ni lämnat angående mitt förra inlägg! Bara det gör ju att man vill hänga med ett tag! =) 

Tack, Happy Friday och även God natt! 



Maria

9 kommentarer:

  1. Vad glad jag blev över din fina kommentar hos mig!

    Mysigt ni har det på era fredagar. Haha, kasta glasen över axeln kan man ju också göra om man vill vara lite wild and crazy!

    Ha en fin lördag!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Men, en sådan njutbar fredag, helt i min smak! Vi gillar samma även där ;)
    Du skulle bara våga sluta blogga =)
    Ha en mysig fortsättning på helgen.

    SvaraRadera
  3. hello Maria,have a nice weekende,Patricia

    SvaraRadera
  4. Låter som en underbar fredag :)
    Jag har samma känsla som du angående bloggandet, fortsätta eller lägga ner,
    ja vi får se här med.
    Fin kväll till dig!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Låter om den bästa fredagen :)
    Jag hoppas verkligen att du fortsätter med att blogga, du hör ju liksom till :)
    Hoppas du har en mysig kväll.
    Varm kram
    Jessica

    SvaraRadera
  6. Vad mysigt ni har det! Men du, har ni inte varit på Burgers and Lobster i Sthlm? Där har de ju Lobster rolls, vi stod där utanför i höstas men gick aldrig in.... Läste ditt flera inlägg, kunde vara jag exakt spm skrivit det, vet ju att vi varit inne pä det tidigare det dör om bloggandet.... Jag lever själv ett annat liv än tidigare men jobb o tillgänglighet och orken är inte så stor, måste prioritera allt det där andra, det verkliga. Det känns som allt står en lite upp i halsen med all sociala media, det brusar så högt o intrycken och trycket blir lite för stort - i alla fall är jag där just nu. Men sluta blogga, näääää - för mig som bloggläsare bryr jag mig inte om antal inlägg faktiskt, blir det för mänga utan värdefullt innehåll tycker jag det nästan är sämre än mer sällan.... Kram kram!

    SvaraRadera
  7. Underbar fredag! Ser ju gott och mysigt ut. kram

    SvaraRadera
  8. Härlig fredag och bubbel är extra gott dricka i ittalas coctailglas Essence. jag kanske inte är rätt person att ge bloggtips som varit borta så länge (vet inte heller om jag kommit tillbaka nu;) men jag kan bara säga "sänk ambitionen"...man måste inte skriva varje dag. Ha kul och skriv främst för din egen skull. lite som en dagbok...kram Maria

    SvaraRadera
  9. Fredagskänslan är ju bara bäst. Lobster Roll har jag aldrig hört talas om... Här blev det inte mycket i glasen alls, men av andra orsaker!!!
    Ha det bäst, vännen! Söndagskram från Kate

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...