söndag 28 februari 2016

När längtan väcks...

Ibland bara längtar jag...


Längtar till havet... Bara tokgillar det där med havet! Bara jag får stå på land, helst... Igår fick jag en liten längtan. Eller en ganska stark längtan...

Jag och Mannen i mitt liv hade lovat att skjutsa Minstingen och hennes kompis till en konsert inne i Stockholm. Först behövde de äta, så vi släppte av dem vid ett Max, och så fördrev vi tiden med att ta en sväng till Nacka Strand. -"För att få en skymt av havet", som Mannen i mitt liv sade. Vi tog en varsin kaffe på Restaurang J, och jag erbjöds ett glas rött också. (jag som inte körde) Många gånger har vi stannat till med Fjäderholmsbåten vid detta ställe, men jag hade aldrig varit in. Så mysig marin miljö. Det och så utsikten över vattnet mot smultronstället Fjäderholmarna... Åh vad jag fick en längtan efter att få åka ut dit! Till Fjäderholmarna... 


Dit ut till lugnet och den sköna miljön... Så längtade jag lite till att få åka ner till Västkusten också, när jag ändå höll på att längta. Eller allra helst längtade efter att kanske få äga ett eget ställe på Västkusten... Längta och drömma... 
När vi sedan plockat upp ungdomarna och släppt av dem vid konserten och gled genom stan, hemöver... Ja då längtade jag efter storstadspulsen... ;) Att få en helg med mys och puls. Vilken tur att jag inte behöver vänta längre än till nästa helg... 

Brukar ni längta efter eller till något? 


Maria


9 kommentarer:

  1. Ibland när man längtar så mycket så suger det liksom i magen. Man bara måste... Jag längtar alltid till USA!

    Ha en fin start på veckan!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Härliga vackra ställen du längtar till, hoppas er dröm om en liten stuga blir verklighet. Smögen hade väl varit perfekt ��. Ha en bra start på veckan vännen. Vet inte om du sett att jag mailat dig ��
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Jag har ingen speciell längtan efter nåt särskilt. Ibland vill jag vara på landet, vid sjön och ibland i en vacker gammal lägenhet med högt i tak...
    Önskar Dig en ny fin vecka, kram Kate

    SvaraRadera
  4. Älskar också havet :) Blir lugn. Jag längtar tillbaka till underbara Gotland, som bara den. Hoppas du får en fin dag, kram

    SvaraRadera
  5. Hade tänkt skriva att du7ni är välkomna hitåt igen..sedan såg jag att du hade en längtan hit till västkusten.
    Jag var hos min mor i Hunnebostrand i veckan som gick..och kusten visade sig från sin bästa sida..med strålande sol.
    Sen är det nog så..eftersom jag har havet så nära..uppskattar jag det inte. Men vem, vet jag kanske ändrar mig..fniss
    Ha en fortsatt bra dag!! Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Underbart säger jag bara, nu är du i mina gamla krokar innan jag och min man flyttade från Nacka och ut till Värmdö (närmare skärgården). Har spenderat åtskilliga timmar på restaurang J, i många år, när jag inte hade barn ;-)
    Du vet bara sätta sig där när solen gassar en varm sommar dag och bara umgås, äta och dricka tills solen går ner.
    Vi älskar havet! Det var anledningen till huset vi bor i nu. Närheten till havet och båten. Det är det vi helst av allt vill göra, här i livet :)
    Så kul ni gillar stället och fjäderholmarna.
    Har ni varit ute vid Restaurang och konsthallen Artipelag? Ligger ca 10 min därifrån. Också vackert och fina promenad stråk på bryggor byggda efter vattnet. Även vid J finns bryggor att gå på längst vattnet och inåt mot stan. Man kan ta av efter ett tag så att man kommer tillbaka.
    Tänk, nu har vi överlevt både Jauari och Februari! Nu börjar vi närma oss den bästa säsongen på året,sommaren.

    SvaraRadera
  7. Vackert med havet och en härlig känsla att vara nära det. Känna doften och höra ljudet. JAg längtar ofta till Italien. Där har jag varit så många gånger så jag knappt kommer ihåg hur många. Men ibland kan jag längta just dit så det riktigt gör ont i bröstet. Men i sommar ska jag dit, igen. LÄNGTAR!
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  8. Havet är ju fantastiskt. Jag dras också ofta till vattnet med en vis respekt. Skulle gärna vilja kunna segla runt på en stor vacker båt. Men jag är samtidigt rädd för vatten. Jag är för ovan som simmare och det är väl en förutsättning för att bli en båtmänniska.

    Vackert ställe ni hamnade på. Fjäderholmarna är lika vackert på sommaren som på vintern med deras mysiga julbord.

    Just nu längtar jag efter att få resa och uppleva nya ställen.
    Kram Kamilla

    SvaraRadera
  9. Underbart vackert! Har också en längtan till havet :) Står också helst på land =) Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...