fredag 12 februari 2016

Happy Friday for real!

Yes, yes... It´s Friday!


Veckorna går ju rätt fort så man kan förresten  gott säga att det är fredag I G E N . Känns ju som det var helg nyss, och nu är det helg igen. I alla fall snart. Om ett antal jobbtimmar.


Idag känns det som fredagskänsla så där på riktigt. Det var ett tag sedan nu. Förra fredagen drog jag och dottern in till Stockholm för fredagsmys på hotell och även om det var hur mysigt som helst, så är det en annan känsla jag menar... 
Den där känslan när man kommer hem efter jobbet, kanske tänder en brasa, tar en liten drink och rådgör med Mannen i mitt liv om vi ska äta först och bada sen eller tvärtom. Det där med att känna att lugnet lägger sig inom en. Helgen är på intåg. Kanske har man tur att någon hunnit köpa helgblommor? (De på bilderna är precis lagda i komposttunnan, de hade gjort sitt. Gott och väl) Samtidigt som fredagssnackset ;) 

Fredagen för två veckor sedan, då var jag sjuk, så det var inte heller samma. Och fredagen innan det var Mannen i mitt liv i Sälen... Så ni fattar att det är dags... Dags för den där riktiga lugna sköna mysiga fredagskänslan. Kanske är man lite av "vanemänniska"? ;) 



Happy Friday till er alla!


Maria




6 kommentarer:

  1. Önskar dig en fin fredag och en härlig helg! Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. hej hej!
    Åå så fin bukett...jag håller tummarna att det står en ny där när du kommer hem..:)

    Jag jobbar i dag för ovanlighetens skull så jag ser också fram emot riktigt fredagsmys i kväll..;)
    Fast min M är sjuk så så mysigt med honom blir det kanske inte....
    Önskar dig en underbar helg!
    Kraaam Katarina

    SvaraRadera
  3. Ja ibland är det som skönast med vanligt. Vilken fin bukett. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. En fredag att bara njuta av... Den är nog den bästa, den "vanliga" hemmafredagen!! Ha det gott, vännen! Lördagskram från Kate

    SvaraRadera
  5. Vacker bukett. Hemma mysdagarna i soffan är sköna men lika så roligt att hitta på roligheter som kan ge en annan energi.

    Önskar dig en härlig lördag.
    Kram KAmilla

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...