måndag 8 februari 2016

Helmaxad helg med mor och dotter-tid, champagne och bebisgos....

Denna Måndag summerar jag den gångna helgen med ett leende...


Jag har haft en toppenskön och mysig helg. Totalt maxad! Jag tar det från början... 
Efter att jag och äldsta dottern båda jobbat klart i fredags eftermiddag/kväll hoppade vi på pendeln in till Stockholm. Där checkade vi in på fräscht och trevligt hotell.


Vi bodde på Central Hotell på Vasagatan, ett hotell jag inte kände till sedan tidigare. Positivt överraskad blev jag. Prisvärt och mysigt. Första gången jag sett att det finns hantlar på rummet. 

Hantlarna förblev orörda, vi hann inte med dem ;) På fredagskvällen hade vi mor och dottertid med allt vad det innebär. God mat, lite vin och förtroligt snack. Precis som det ska vara! Vi upprepade min och den andra dotterns "grej" från i höstas med att käka på Vapiano. S Å himla god mat! Och trevlig atmosfär så där en fredag efter jobbet. After work, liksom.



Lördagen startades med en ordentlig frukost i den mysiga restaurangen på hotellet och sedan gav vi oss ut på stan för lite lördagsshopping. 

Så klart blev det en runda runt inne på NK. Ja, jag är barnsligt förtjust att strosa kring i den vackra byggnaden... Jag passade på att köpa "alla hjärtans dag-present" till sötaste lilla barnbarnet.  

Och så köpte jag mig den där jackan som jag velat ha en tid. Mannen i mitt liv är bra på att säga -"Köp!" När man är fundersam eller osäker på om man ska köpa eller inte. Och jag är ju lydig, jag... ;)

  En lätt lunch tog vi när vi tyckte att vi var nöjda med shoppingen. Ett par pintxos och ett glas vitt i skönaste miljön inne i MOOD-gallerian. Helt i min smak! 

När vi hämtat upp vår lilla packning från hotellet slank vi in på Dunkin´donuts och köpte lite donuts med oss hem...

Eller... ganska så många donuts, faktiskt... Ja, jag visste ju att den nya lilla familjen också var på besök hela helgen där hemma, så vi var ju faktiskt sju stycken som var med och mumsade. Och nog var det mumsigt allt! S Å färska och goda! Yummie...

Och lördagsmyset fortsatte... Mannen i mitt liv plockade fram en flaska champagne ur kylen och vi  kröp ner i badet där ute och pratade, skrattade lite och pratade ännu mera. Vips hade det gått en timme och bubblet var tomt... ;) Då gick vi in och åt kycklinggryta tillsammans med resten av gänget. Skönt med stora barn som kan fixa med middagen när man själv vill slippa ;) 


Söndagen kunde väl inte börja bättre... Frukost i soffan och så en massa bebisgos på det. Vilken härlig förmiddag! Lillprinsen han log och "pratade" tills han blev helt slut. Det tar på krafterna att vara social. Han är så himla söt och go, den lille killen! 
Sen drog jag iväg in till stan och fyndade lite piff till vardagsrummet. Dags att plocka bort vintern där, känner jag. Söndagen avrundades med en 7 km powerwalk tillsammans med Mannen i mitt liv och så lite söndagsfilm på slutet.

Yes, där har ni min helmaxade helg! Hoppas ni haft det lika bra!?


Maria

9 kommentarer:

  1. Woow vilken helg. Härligt att kunna mysa så där med ett av barnen och sen avrunda med hela familjen. Kraaam pia

    SvaraRadera
  2. Go kväll!
    Vilken mysig helg du haft! Visst är det härligt med lite mor-dotter tid! Stockholm är ju fantastiskt, både vad det gäller hotell, shopping, god mat och dryck, eller bara vara!!
    Ha en fortsatt mysig kväll! Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Ååååååå så himla mysigt!!! Vilken helg att spara i minnesbanken <3
    Ha en fin kväll!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  4. Vilken mysig helg ni har haft :)
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Wow, vad härligt det lät. Fullproppad helg, men ändå avkopplande, låter det som. Mysigt!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Låter som en toppenhelg! Så söt han är er lille kille. Kram

    SvaraRadera
  7. Vilken toppenhelg med både mat, champagne, stadsliv och shopping. Samt barnen så klart. vad är bättre än att vara med barnen!
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  8. Det är väl skönt med sådana helger där allt liksom "klaffar" utan att hetsa ihjäl sig och stressa för att hinna med allt o alla.. och han är verkligen en liten goding <3

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  9. Så härligt helg ni harhaft! En massor av härligheter!! Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...