söndag 14 februari 2016

Hjärtans helg

Alla hjärtans dag...


Mannen i mitt liv hade inte alls läst min blogg i fredags. Det fick jag reda på igår kväll, när vi var ute på middag på tu man hand. Rosorna var för att det var alla hjärtans dag.(De är så fantastiskt vackra och ståtliga!) Ja, det är ju idag det, "Alla hjärtans dag", men här har vi nog haft en hjärtans helg, hela helgen. 

Fredagsmyset i fredags var en bra start på en hjärtehelg. Jag och Mannen i mitt liv fortsatte med lite champagnebad igår eftermiddag igen. Innan vi fick skjuts in för en middag på italiensk restaurang.  En mysig tvårätters på tu man hand och vi var hemma igen till kl 23. Så skönt och lagom. 

Idag firade vi med lunch tillsammans hela familjen utom Mellandottern som skulle in till Stockholm och fira med någon annan speciell person... Egentligen tycker jag inte alls att man behöver fira något speciellt bara för att det är "Alla hjärtans dag" och absolut inte att man behöver köpa presenter till varandra på grund av en viss dag så där.

Man ska väl känna och även visa kärlek till varandra alla andra dagar om året också. Och inte nödvändigtvis visa det med materiella saker... Men nu gillar jag ju att ge presenter och de bestod av saker som jag tycker är vettiga, saker som mina nära behöver. Som glas och tallrikar till "brudkistan", elvisp så man slipper veva för hand, rejält förkläde så man slipper fläcka ner snyggskjortan, presentkort för att dryga ut studiebidraget och bebisleksaker för att utveckla sina sinnen... 


Det blev italiensk lunch. Pasta med köttfärssås och god sallad till. Jag dukade fint i uterummet. Med både bestick och även de nya servetterna från Newport. 

Sånt gillar jag. Att duka lite extra fint. Och då passar det ju extra bra att göra det på sådana här dagar. (Fast jag gör nog det varje helg) Man kan gott fira allt som går att firas, förresten! ;) 

Att göra något tillsammans är ju alltid trevligt. Efter lunchen fikade vi med geléhjärtan. 


Så kom ungdomarna på att de skulle åka till Mall of Scandinavia och undrade om vi kunde vara barnvakt... och det kunde vi ju så klart! Så just nu ligger det en mätt och nöjd liten kille och sussar så gott i sin morfars knä.  

En riktigt fin "Hjärtans helg" alltså! Kram till er på "alla hjärtans dag"! 



Maria

5 kommentarer:

  1. Härlig helg ni haft. Mysigt att vara barnvakt:) Snygga bestick och servetter du köpt.
    Jag känner mig inte helt frisk ännu, förkylningen går upp och ner, så vi har mest varit hemma och även promenerat vid havet. Vi är lediga i morgon, då planerar vi att måla vardagsrummet, eller D ska göra det:)
    Ha en fin alla hjärtanskväll vännen.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. En sån mysig nhelg ni har haft det. kram

    SvaraRadera
  3. Oj, vilken mysig helg i kärlekens tecken ni haft! Ha en fin start på veckan, vännen!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Vilken mysig allahjärtanshelg ni haft, finns inget bättre än att få umgås med sina nära och kära. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Vilken mysig helg ni haft och så fint du dukat. Kram Sofia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...