tisdag 13 juni 2017

Njuta av Juni


Alltså visst är det en ljuvlig tid just nu! Sol (ja, även regn ibland) och typ 20 grader varmt... Nej, 20 grader är kanske ingen jättevärme, men när man jobbar så tycker jag att det är alldeles lagom. Faktiskt. 


Jag tänker verkligen på att njuta av Juni-månad! En skön månad med "lagom arbetsvärme", kvällarna har blivit mycket mycket ljusare (snart vänder det säger pessimisterna ;) och i trädgården...


... där blommar mina Löjtnantshjärtan för fullt! Kaprifolen slingrar sig grön och fin runt pelarna på porchen...


Pionerna har stora fina knoppar... Som jag väntar på att de ska explodera i vitt! Förra året satte jag även ner rosa pioner, som jag hoppas ska blomma nästa år... Tokgillar pioner.  Jag har inget framstående trädgårdsointresse om man jämför med många andra... Men jag tycker om att påta lite i jorden, plantera lite och rensa... 


Men framförallt blir jag så lycklig när det blommar! När det som jag petat ner, faktiskt liksom  tagit sig... Varje år så tänker jag att nästa år måste vi ha mer växter... men det är väl där man märker att jag inte har det där riktigt inbitna intresset, för det blir inte mycket nytt... jo, men förra året blev det  ju både fler pioner och löjtnantshjärtan och även helt ny rabatt... Men jag drömmer lite om en större rabatt, som en "oas" på baksidan med större buskiga blommor (perenner?) som jag kan knipsa av som snittblommor... 


Vi får se hur och vad det blir av den, jag är ju inte så där överdrivet bra på vad som kan sättas ihop med vad, vill ju att det ska vara snyggt och samstämt i både färg och höjder... 


Men i alla fall... jag njuter av det jag har i trädgården! Det är SÅ vackert just nu! Bäst att passa på att njuta av Juni, även om jag inte har semester, så är det ju faktiskt en sommarmånad! 


Maria

3 kommentarer:

  1. Klart man ska njuta även om man jobbar. Såg att ni jobbar med något på framsidan när jag var där. Härliga bilder på växtligheten. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Her nytes også juni. Og været har vært så nydelig at det er ikke noe annet å gjøre.
    så fine blomster .
    Ønsker deg en fin kveld.
    Klem Christina

    SvaraRadera
  3. Juni är min favoritmånad. Denna juni har varit regnig och ganska kall här på västkusten, men i dag på Williams examensdag strålar solen. Tur det för de ska ha poolparty i eftermiddag:)
    Din trädgård är din oas även om den inte är överfull av växter. Jättefint tycket jag. Jag är inte heller så bra på det där med olika höjder och olika blomningstider:)
    Ha en fin onsdag
    Kram Maria

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...