fredag 9 juni 2017

Mycket som händer nu... studiebesök i Bohuslän....


Ena fredagen sitter vi på planet på väg mot New York... nästa fredag vaknar vi upp i Boston och ska resa hemåt, en annan fredag firar vi W´s student "all in" och denna fredag ska vi strax bege oss ner till Bohuslän. 


Jo men det är mycket som händer i livet just nu! Och jag måste få säga att jag njuter av tillvaron. Det kanske känns lite stressigt när man kommer hem "jetlagad" och ska finslipa på studentmottagningens förberedelser... Även om man som fyrabarnsmamma är van att planera och förbereda i tid, så blir det något som ska fixas in i det sista... någon som känner igen sig? Men när det handlar om sådana där roliga saker, då får det gärna vara lite stressigt och lite lagom fullt upp... Det ger ju så himla mycket tillbaka.  Tänker fortfarande på den lyckade studenten förra fredagen, den blev verkligen ett fint , varmt ljust minne... nästan så jag fortfarande blir lite tårögd när jag minns tillbaka... på tal om tårögd och studenter... Imorse när jag körde W till stallet, så lyssnade jag på Rix FM och de spelade den där låten med Gert Fylking och Jill Johnsson, Lyssna på Gert, tror jag den heter... Någon som hört den? Om inte, lyssna HÄR. Den är rätt "mitt i prick". Jag blev nästan tårögd då med, faktiskt. (ja, det är något speciellt med student och ungdomstid)  Fast efter låten så sa en viss Marko att han minsann också var det, och det pratades om att det hade med åldern att göra, att man blev så "blödig". Och när man fått barn.... Kanske stämmer det? ;) 


Jag kan nästan känna mig tårögd av längtan till Bohuslän och den där längtan om ett eget hus där... Ja, kanske är jag konstig men jag känner så otroligt starkt att jag vill ha ett andra hem där. Så det så.  Kanske blev det svamligt nu med både student, tårar och fritidshus... Men det är ju så det blir när man som jag oftast "skriver direkt ur livet". 


Som jag nämnt tidigare, så har vår dröm om ett fritidshus i Bohuslän tagit steget vidare till att bli ett mål och inte bara en dröm. Hur, när och var är dock inte bestämt. Vi tittar på både tomter och befintliga hus. Vi har inte bråttom, men vi är lyckliga och glada över känslan av att vara på gång. Vi kommer strax rulla neröver med bilen och ta in på vårt lilla favoritställe i Smögen. Sedan väntar en husvisning någonstans i krokarna där. Var och vilken ort, det håller jag för mig själv ;) Jag kallar det för studiebesök i Bohuslän i alla fall ;) 


Jag vet inte om det blir så mycket till klipphäng, vet inte om tiden kommer räcka till det? Men en middag och lite fredagsmys någonstans blir det förhoppningsvis. 


Men det blir i alla fall en picknick med sallad som lunch efter vägen och alldeles säkert blir det "kaffe to go" i bilen. Och en massa mysprat om hus i Bohuslän och om livet i allra största allmänhet. Precis som det brukar vara när jag och Mannen i mitt liv har våra utflykter på tu man hand... Trevlig fredag på er alla! 

Maria

2 kommentarer:

  1. Det är precis sånt där som gör en blogg levande. Då man skriver rakt ur hjärtat och huvudet. Hur spretigt det än kan bli ibland.

    Ni har så härliga resor och utflykter för er. Så mysigt att "hänga med"! En vacker dag så hittar ni ert drömställe!

    Och du, tack för länken! Vi testar säkert.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att kunna köpa ett fritidshus på västkusten. Så fint där!
    //M-L

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...