fredag 16 juni 2017

Ledig fredag, då blir det modelljobb ;)


God morgon en fredag så här i mitten av Juni! Ingren semester än på några veckor, men det gäller att komma ihåg att det faktiskt ÄR sommar ändå... jag brukar tyvärr ofta tänka att sommaren är slut när semestern är slut... Och då kan man ju lätt tänka att sommaren inte börjar förrän semestern är här... ;) 


Men som sagt, sommar det är det och det verkar som att det blir en dag med värme och kanske en del sol med? Lite molnigt nu på morgonen, men det kanske "rättar till sig" ?


Å Fredag är det... och ledig är jag... Jag tokgillar min lediga fredagar, även om de på senaste tiden varit VÄLDIGT uppbokade... men de har ju varit lediga från jobb! Alltså lediga från "lönejobb". "Jobbat" hemma med städning eller annat har jag väl kanske gjort ;) 


Fast om jag tänker efter så var det nog länge sedan jag städade en fredag, det har varit mest roligheter de senaste fredagarna, USA-resa, student, Studieresa till Bohuslän... Så det är ju tur att jag har mina lediga fredagar! Så jag hinner göra roliga saker, som ju faktiskt gör att "lönejobbet" känns både roligare och mindre tungt....


Jag ska göra roliga saker idag också! Jag ska åka in till Stockholm under förmiddagen. Jag ska till Jacobssons för att "modelljobba". Det är dags för lite klänningsfotografering igen! 
Alla bilderna ni ser i detta inlägget är tagna av Charlotte från Jacobssons, från förra gången jag var där och "poserade".  Vill ni se fler så hittar ni dem på hennes blogg, som ni hittar här


Det är alltid så roligt att komma dit och "modella". Under tiden som jag switchar klänningar och poserar så hinner Charlotte och jag småprata om ditt och datt. Hon är en mycket trevlig kvinna, som jag gillat från första stund. Det ska bli spännande att se vad hon plockat ihop som jag ska visa upp mig i den här gången!  Förresten, deras rea har precis dragit igång... Kika in här så kanske ni hittar något fint? Klänningen på översta bilden, den är min favorit! Den har jag själv i garderoben och jag såg att den fanns med på rean, så skynda er om ni också vill ha denna. Jag tror mig veta att den är rätt ovanlig här i Sverige eller i alla fall i Stockholm... tror inte den säljs på just något mera ställe än hos Jacobssons... 



Maria


I samarbete med Jacobssons





7 kommentarer:

  1. Den översta var jättefin. Och den ärmlösa blå med lyster i. Den var du jättefin i!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Vad kul att få modella! Fina bilder och fina klänningar. Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Fina, ja inte alla men den översta gillar jag också och den sista var lite festlig. Roligt extrajobb. Sen var det kameran också, är den bra? Jag vill inte heller släpa på tunga otympliga saker. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Vad kul att "modella" för alla fina klänningar!! Jag tycker nummer 2 & 3 var snygga!
    Ja, att vara helt ledig en fredag, det har nog aldrig inträffat... Alltid nåt som sa fixas...;)
    Önskar Dig en finfin söndag i solskenet! Kram från Kate

    SvaraRadera
  5. Å va fin du är!!!!
    Jag tycker du är extrafin i den sista klänningen, den var liksom lite mer :)
    Sen vet du ju vad det heter, "allt klärr verkligen en skönhet" och du är så fin och jag fullkomligen älskar ditt rödlätta hår och fina lockar :)
    Kram Anna, som med kör klänningsinlägg idag: http://www.ekenasliv.se/2017/06/miss-clarity/

    SvaraRadera
  6. Vad många fina klänningar och vad kul att jobba extra som modell! Skönt med lediga fredagar även om de inte alltid blir så "lediga" :) Kram Suss

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...