tisdag 27 juni 2017

Äntligen kan jag avslöja... vi har köpt hus i Bohuslän!


Jippi, hurra! Nu har vi vårt "andra hem"! Vi har köpt ett hus i Bohuslän! Vår dröm har blivit sann!  Det har varit några veckor av spänning och lite ovisshet och jag har inte riktigt kunna avslöja vad som pågått...


Vi har köpt ett hus i Smögen, eller säger man PÅ Smögen? Berätta gärna, den som vet! ;)  Det är ett åretrunt hus som är ljust, fint och fräscht och "klart att flytta in i, " fast vi kommer ju säkert vilja fixa till lite grejer, för att sätta vår personliga prägel på det!  För vår del kommer det att vara ett fritidshus, vårt andra hem. Vi kommer att vara där då och då året runt förstås och döttrarna har bestämt att vi ska fira midsommar där i fortsättningen...  Tillträdet sker inte förrän i höst, så första vistelsen där får bli höstmys ;) 


Eftersom huset fortfarande tillhör någon annan, så vill jag inte visa er några bilder på huset. Men självklart kommer jag visa bilder sen i höst, när vi fått tillträde!  Vi är så himla glada och lyckliga över att ha kunnat köpa detta hus! Ser framför mig hur jag kommer dricka morgonkaffe på min lilla klippa, gå till fiskaffären och köpa middag... ta med mig barn och barnbarn och gå till stranden... Ja, det känns helt overkligt nästan! 


Vi har nog nypit oss i armen både jag och Mannen i mitt liv... Så har vi ju våndats mellan husvisningen, budgivningen och att säljaren sedan inte kunde närvara och skriva på när vi gjorde det... Men nu så... Igår fick vi klartecken från mäklaren! Väntan är över! Nu väntar vi bara på hösten ;) Och huvudet är fullt med tankar, planer, funderingar på vad som ska fixas i huset... vi vill måla köksluckorna från vitt till grått, sätta kakel och lite sånt i köket, till att börja med...  Egentligen inga saker som är några "måsten" mer än att något fönster behöver bytas så småningom.  Några funderingar på att ta bort någon vägg och "bygga om" har vi förstås också, men som sagt inget brådskande vilket känns skönt! 


Och mellan mina tankar om att hänga på klippor och allt det där, så funderar jag på vilka tallrikar och muggar jag vill ha, vilken kaffeburk som blir snyggast, ska vi ha gardiner, ska det vara "New Englandstil", vilka färger ska det var på inredningen i alla sovrummen, hur stort matbord behöver vi, hur får vi tag på ett gäng begagnade cyklar enklast... Ni vet sådana där angenäma "bekymmer" som man lätt kan leva med...  Huvudet är fullt av tankar, planer och hela jag är fylld av lyckokänslor! Vi har "fått" vårt hus i Bohuslän...
"Wikers Bohus" är ett faktum! ;) 



Maria


19 kommentarer:

  1. Grattis! Åhh så roligt för er. Jag dööör av nyfikenhet ska du veta. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Men guuuud så roligt! Stort Grattis! Måste kännas som en dröm. Skallbli superkul att se huset när ni får tillträde. Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Härligt och välkommen till västkusten�� Självklart måste ett hus i Smögen inredas maritimt�� Skoja bara ni gör ju självklart som ni vill. Grattis!

    SvaraRadera
  4. Gratttis grattis! Så himla roligt! Blir alldeles tårögd av din glädje!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Men vad kul! Grattis! Jag förstår att du planerar...Underbart!

    Kram, Anneli

    SvaraRadera
  6. Välkommen till Sotenäs, bor själv i Hunnebo. Det heter på,då Smögen är en ö. Kram från en stranare (vi kallas så vi från Hunnebostrand)

    SvaraRadera
  7. Grattis! Helt underbart, så glad för er skull.
    Nu får vi mycket lättare att ses 😘
    Tänk ändå att drömmen gått i uppfyllelse, det ska bli så kul att hänga med på detta :)
    Kram på dig min vän

    SvaraRadera
  8. Men ååååååå...ååååååå ååååå sååå härligt!! Vilken dröm!!
    Förstår att ni nyper er i armen... Stort grattis, jag är så glad för er skull och vad härligt med ett hus där ni kan skapa nya familjeminnen som midsommar osv... Å det var allt lite gulligt att mannen köpte med sig tvål till huset som han då inte hade...;) det där ska verkligen bli jätte roligt att få följa med i här på bloggen och jag förstår att det snurrar i inredningshjärnan...haha det började snurra i min också...hur man skulle ha och så...haha... Stor kram Katarina

    SvaraRadera
  9. Ett stort grattis till ert husköp!
    Så vackert i Smögen...
    förstår lyckan och planerna...

    Jag säger "i" Smögen (västkustbo som jag är...

    Kram
    Sandra

    SvaraRadera
  10. Vad roligt att få möjlighet att genomföra sin dröm! Kommer bli toppen för er! Vi har pratat om att ev åka dit i sommar, hängde där ett par år på midsommar o hyrde in oss hos olika husägare. Galna festmidsomrar där 😄

    SvaraRadera
  11. Åh va roligt att höra, jättekul och ett stort grattis, det kommer bli superbra ju. Stora kramar

    SvaraRadera
  12. Stort Grattis. Så roligt och mysigt. Smögen är fantastiskt. Jag blir så avis på dig.

    Jag har en utmaning till dig på min blogg.

    Kram Kamilla

    SvaraRadera
  13. Men så skoj! Förstår precis den där planeringskänslan som liksom kickar igång. Varmaste grattiskramen från Rektorskan

    SvaraRadera
  14. Heeej,
    Ååååååå va roligt!!! Stoooort GRATTIS till Er :))
    Smögen är ju verkligen en riiiiktig pärla.
    så spännande att få inreda ett helt hus till :)))
    Kram Anna

    SvaraRadera
  15. Näää,men ....Va underbart GRATTIS ... ❤️
    /Kram

    SvaraRadera
  16. Åh vad roligt! Grattis till huset.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  17. På Smögen var ordet....
    Hälsningar från Göteborg

    SvaraRadera
  18. Åhhh, vad kul och stort GRATTIS till Er <3 :) Så spännande att få sätta sin egen prägel på huset!! Lycka till med alla funderingar, planer och inköp!!
    Ha det bäst, vännen! Kram Kate

    SvaraRadera
  19. Stort grattis! Kul med ett sommarhus och i vackra smögen. Må så gott.

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...