söndag 11 juni 2017

Tusen tankar....


Huvudet är verkligen fyllt med tankar och funderingar... Vi var ju på husvisning någonstans i Bohuslän igår... och det var ett intressant objekt! Så pass att tankarna har svårt att vandra någon annanstans än att vara i det där huset...



Vi anlände till ett ganska grått Smögen och Smögens havsbad i fredags kväll. Den här trippen blev ju väldigt hastigt bestämd så vi fick ta det rum som fanns att få... i hotellets sidobyggnad som ligger typ hundra meter kanske från huvudbyggnaden. Det kallas "Läsidan" och vi hade aldrig bott där innan. 


Vi bodde inte där den här gången heller, faktiskt. För när vi kom och skulle checka in så frågade Mannen i mitt liv om de möjligtvis inte fått något rum ledigt i huvudbyggnaden? Jo, men det hade de faktiskt precis fått... fast bara ett de luxe-rum eller en minisvit... Tillägget skulle vara 400 kr eller 1000 kr.(vilket säkert blev ett riktigt bra pris för en minisvit! Vi hade dessutom bokat med en bonusnatt och bara betalat knappt 300 kr för det första rummet) Mannen i mitt liv tog minisviten. Han hade som plan redan på väg ner att höra sig för om ett rum i huvudbyggnaden när vi kom fram och hade tänkt tanken att få till svar att "vi har bara en svit att erbjuda".  Kanske ett gott omen? 

Själv undrade jag lite smått varför rummet precis bokats av, av de som hade bokat det innan... När vi hade hämtat våra väskor i bilen, och skulle gå in i rummet, så fick vi sällskap av tjejen i receptionen. Hon skulle bara in för att  fixa en grej... Hon plockade bort en flaska champagne och en stor korg fylld med godsaker som hade stått på bordet i rummet vi precis fått...  Jag skojade med Mannen i mitt liv om att de som egentligen skulle bo i rummet, hade planerat frieri och så hade de blivit osams precis... ;) 


Vi fick en jättetrevlig och mysig kväll där i Smögen, med middag på hotelletts restaurang. Vi  var "tvungna" att ta in havskräftor till förrätt.... Åh, jag tokgiullar skaldjur och havskräftor är lite av en favorit faktiskt! SÅ gott! Ramslöksaioli och grillat bröd till... mums, mums...


När vi ändå befann oss i Smögen så tog vi en tur ner till Smögenbryggan. Passade på att få lite "semesterfeeling" ;)  Tydligen firades det student där nere på en av restaurangerna, för det var mest studenter ute på bryggan. Sjöräddningssällskapet gled fram och tillbaka med olika båtar längs bryggan. Det var nog tur det, för en del av ungdomarna var rejält förfriskade och vinglade nära kanten... (senare fick vi se att de faktiskt fick jobba lite med en av ungdomarnas tillstånd, tyvärr...


Själva satt vi på Skäret och tog ett glas och hade det allmänt bra. Men rätt som det var började det hällregns, åska och blixtra! Vi fick lov att stanna kvar lite, precis när vi hade tänkt gå. Jisses vilket oväder!  Det är inte bara bra väder på "bästkusten" ;) 

Det var fredagkvällen... Igår, Lördag så åkte vi alltså på den där husvisningen någonstans i Bohuslän (nej, jag tänker inte berätta var) innan vi åkte hem... Ja, det var ett hus som föll oss båda i smaken. Hela resan hem hade vi nog båda bara det där huset i huvudet. Vi reflekterade, diskuterade och ventilerade... stötte och blötte... Undrade nästan lite varför vi hade varit på den där visningen, det blev ju bara "jobbigt" ;) 


Jag delar inte med mig av mer information och detaljer i nuläget. Men jag och Mannen i mitt liv var i alla fall tvungna att sätta oss i badet igår kväll när vi kom hem. För att landa lite i alla tusen tankar... Låta saker och ting sjunka in...Planera, fundera, drömma och fantisera...  där i det varma vattnet under smattrande regn... Tusen tankar att sortera....


Maria




8 kommentarer:

  1. Hej!
    Studenterna som ni mötte, det är kutym här!! De som går ut ur gymnasiet här i Uddevalla har i måånga år, åkt just till Smögen för att fira!! Fråga mig inte varför..men så har det varit..bryggas är ju smal som du vet..och det klart att en och annan har ramlat i! Förstår att det är mycket att fundera på..och som jag tidigare skrivit..vem vet vi kanske ses i sommar..Vädret kan jag också nämna lite om..regnar i dag också! Ha det gott! Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Det här är bara så himla roligt och spännande. Jag håller alla tummar för er.
    Och visst känns det lite "jobbigt" när man varit på visning, kan hålla med;)
    Kram min fina vän
    /Maria

    SvaraRadera
  3. Havskräftor är absolut det godaste skaldjuret! Så skönt med spa-bad! Lycka till med husletandet!

    SvaraRadera
  4. Oj vad mycket roligt och spännande det händer i ert liv nu. Er resa var ju fantastisk och nu kanske ett hus i Bohuslän, så himla kul och jaaaaa jag är nyfiken, men ska inte ställa några frågor än...... Väntar med spänning i alla fall. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Haha, jag fattar känslan. Den där när det är så bra, så det blir jobbigt eftersom man måste bestämma sig. Men åh vad spännande!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Hej du fina!
    Nu är det alldeles för länge sen jag tog mig tid att skriva...:( Så blir det när man putsar fönster och tiden inte räcker till....haha...
    (jag hinner inte mer än nån annan...är inte färdig än..;)
    JAG VILL OCKSÅ HA HUS DÄR PÅ VÄSTKUSTEN!!! Så så fiiiint så hälften vore nog...
    Va spännande med era planer... jag håller tummarna för att ni når er dröm!
    Stor kraaaaaam
    Katarina

    SvaraRadera
  7. Oj vad skoj det är att hänga med på era resor - både fysiska och mentala. Smögen ser superfint ut, men annars är jag ju ingen älskare av västkusten alls, så det där med bästkusten passar jag på. Brukar mer säga petskusten eftersom vi verkligen ALDRIG haft fint väder där. Nåväl, hoppas tankarna samlas och att ni hittar rätt. jag håller tummarna. Kram Rektorskan http://happyvardag.se/2017/06/13/att-fa-glida-ur-ett-lasar/

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...