söndag 25 juni 2017

En midsommar, och jag hade trott...


Söndag efter midsommar... det kunde ju lika gärna fått heta annan dag midsommar kan jag faktiskt tycka ;) Midsommar är över för denna gången.


Jag hade trott att jag skulle sätta lite blommor på porchen,  kanske plocka dem när jag gick hem från jobbet i torsdags. Kanske sätta dem på bordet därute tillsammans med en liten midsommarstång...  Ta en bild och skriva en midsommarhälsning här på bloggen...Men jag stängde i torsdags på jobbet och ville bara hem när det väl var dags, så det blev inga blommor. Inte ens midsommarstången kom fram... Och inga bilder blev det därav heller...


Jag hade trott att jag i alla fall skulle kunna plocka fram någon gammal bild från något annat midsommarfirande och göra ett inlägg. Men vårt internet/wifi ville tydligen inte samma... det blev inget inlägg... När vi sedan kom till Dalarna på fredagen för att fira midsommar traditionsenligt med lunch med snaps och sill, jordgubbar och tårta, dans runt stången, allt det där... då hade jag trott att jag skulle ta massor av "perfekta" midsommarbilder med min nya smidiga lilla kamera... 


Det blev inte riktigt så heller... jag tog inte alls många bilder... och inte en enda "perfekt" detaljbild, typisk bloggbild... Istället var jag mest bara närvarande i stunden. Njöt av mysigt firande med nära och kära, njöt av god mat och delade många, många glada skratt, njöt av att se kärleken spira både här och där...  Njöt av att ha dem runt mig alltihop. Både fredag och lördag. Kände mig välmående över att ha fått tid med både närmsta familjen och även med svärmor, svärfar, mamma, pappa och storasyster... Så vad gör det att det inte blev några perfekta bloggbilder? ;) Ingenting, precis ingenting... Jag är så nöjd över mitt midsommarfirande! 


Och när jag går igenom kamerans bilder så ser jag ju att det visst blev några perfekta bilder. Några riktiga guldkorn, faktiskt! Kanske inte de där perfekta bloggbilderna, men det blev riktigt fina bilder så där direkt ur livet! Och  det allra, allra bästa... det är ju alla fina minnen som jag sparar inom mig... Jag är så tacksam över min  underbara, härliga, fina stora  familj som bara blir större och större...  Och jag hoppas att ni också hade en fin midsommar! 



Maria

4 kommentarer:

  1. Det är jättesvårt att ta de där perfekta bloggbilderna när man är mitt i något... Jag har inte haft alls nån tid för bloggen, men jag saknar andningspauserna med min lilla blogg så att lägga ner den är inte aktuellt! Jag älskar när livet kommer emellan!

    Stor kram till dig kära bloggvän

    //Jenny

    SvaraRadera
  2. Jomen det är väl verkligen perfekta bloggbilder. I mitt tycke i alla fall. Såna där bilder rakt ur livet, gillar jag. Vad härligt det låter på din beskrivning.

    Ja, tack. Jag har haft en sån skön midsommarhelg här i Idre. Jag är supernöjd. Och för att svara på din kommentar här också, så kan jag säga.... "Nu är det inte så mycket vildmark just här. Jag bor i en stugby i friluftsanläggningen. Det är en hel del action här på folk. Många hyr mtb, ICA och Intersport är öppet i centret och lederna är tydliga. Jag har så extremt dåligt lokalsinne, och ingen erfarenhet av mer avancerad vandring så det här är perfekt för mig som är ensam. Då kan jag liksom äventyr’a på min nivå" ��

    Ha en fin start på veckan!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder med mycket värme och kärlek.... Och vilken mysig midsommar. Ha en härlig start på veckan finaste. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Härliga familjebilder, är det döttrarna med respektive? Och lille söte barnbarnet förstås :) Väntar på att min familj ska växa men det dröjer nog länge till...
    Vår stuga ligger i Hemmeslöv, utanför Båstad, ca 400 m från havet, vi ser inte havet men vi brukar höra det ;) Har ni turer till västkusten i sommar så måste ni komma förbi, kram Suss

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...