tisdag 6 juni 2017

Långhelg!


En skön och händelserik långhelg lider mot sitt slut... Jag har ju varit ledig sedan i torsdags och vi har avverkat studentfirande och en hel massa annat... 


I lördags blev det en tripp till Västerås. 
Mannen i mitt liv genomförde sin födelsedagspresent som han fick av mig förra året. (tur han hann med det, han fyller snart igen och presentkortet gällde ett år ;)  Att köra en Lamborghini. Själv stannade jag kvar och drack kaffe i min alldeles vanliga bil ;) 


På lördagkvällen kom dottern J och Lillprinsen hit för de hade ingen lust att sova själva när pappan var på annat håll med kompisar. 



På söndagen passade vi på att så lite frön jag och Lilprinsen, mellan skurarna... 


Vi hängde i trädgården och passade på att vattna blommorna som regnet inte kommer åt.  Titta förresten vilken fin petunia! Den och ett par till har jag fått av min fina vän Pia . Hon har skämt bort mig med sådana här fina svarta petunior i flera år nu! Tack än en gång! 



Vi har invigt Mannen i mitt livs gigantiska mastodontgrill...  Förutom korv så har vi faktiskt grillat tonfisk på den också ;) 


Vi har testat en ny variant på varm äppeldrink. Egentligen tänkt som en shot, men vi fyllde upp med äppelmust till en drink istället. Mumsigt och gott!


Den intogs på porchen. I regnet. Men vi har ju tak där, så det var bara mysigt! Tills det blev lite för blåsigt... då gick vi in i uterummet istället. 


Så har vi badat också och druckit en del bubbel... Suttit hur länge som helst i det varma vattnet och babblat på om allt möjligt som händer och sker i våra liv. Myyyysigt!!!! 
Idag har jag målat baksidan på vårt förråd/carport. Fattar inte varför jag inte gjort det tidigare, det gick ju rätt fort...  


Vi har avrundat denna Nationaldagen med att grilla tillsammans med de flesta i vår stora härliga familj!  Så nu är jag redo för ett par dagars jobb innan det är helg igen... och då väntar spännande grejer... 


Maria

3 kommentarer:

  1. De är ju så läckra de där mörka Petuniorna! Ja, de där manliga monstren, de känner jag igen :-) Rätt smidigt med gasol ska väl erkännas. Och mysigt med barnbesök!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Oj vilken jättegrill! Är det en weber?

    SvaraRadera
  3. Härligt med långledighet. Kul att du gillar blomman fast den inte var riktigt svart. Kraaam pia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...