måndag 19 juni 2017

Stockholmskänslor...


Tack för alla fina hälsningar i förra inlägget! Ni gör mig så glad! För er som gillar klänningar så kan jag avslöja att det kommer fler bilder, för jag tror jag fastnade på plåtarna i fredags ;) För jag var ju som ni kanske såg, till Jacobssons på fotografering. Jag åkte lite tidigare så jag hann njuta av Stockholmspulsen en timme först... människor på språng, skratt, matdofter...


Jag gillar verkligen Stockholm och att gå runt i centrum där... I fredags var det ju sol och lagom varmt, jag kom vid 11-tiden och det var rätt mycket folk i farten! Det var verkligen fredagsfeeling... Jag gick upp mot NK för jag var lite nyfiken på deras rea som drog igång samma dag... När jag gick där i solen och trippade nerför trappan till Sergels torg så tänkte jag verkligen på hur mycket jag gillar Stockholm. Jag har ingen längtan efter att bo där, men är väldigt glad för närheten dit och enkelheten att ta mig dit... Jag tänkte på hur bra jag har det, och så tänkte jag också lite på att tänk den dag som vi har vårt ställe i Bohuslän också... Då har jag ju verkligen allt jag gillar... storstadspuls och "kustliv"...  För jag gillar ju liksom båda!  På NK gjord jag faktiskt ett fynd. Två till filtar  (för under halva priset) lika de jag har i vårt uterum, så nu har jag fyra... 


Sen var det dags att bege sig till fotograferingen. Då passerar jag Drottninggatan och alltid tänker jag tillbaka på den där dagen, ni vet den 7:e april i år... Vi hamnade ju ganska så mitt i det fruktansvärda då... Jag kommer alltid minnas det, tror jag. Jag tittade på de där betonglejonen och tänkte att det är nog som man tror att de dämpade upp smällen något...  Så kom jag på att jag ju inte har visat er mitt lejon, än! Jag fick ju ett sånt lejon av ena dottern och svärsonen i födelsedagspresent!  De tyckte att det passade in... och jag kan inte annat än hålla med! Jag blev faktiskt riktigt rörd av den gesten/presenten.... Den står 
"i tryggt förvar" på övervåningen i TV-rummet. Finns hos Designtorget om någon är intresserad. För mig har den fått en speciell betydelse och den påminner mig om "mitt" Stockholm, som jag gillar så mycket...


Maria

2 kommentarer:

  1. Mm, det är verkligen nåt speciellt med Stockholm! Gillar't också!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Tänker också på det när jag går på drottninggatan, lejonet är så fint och står för något bra tänker jag kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...