onsdag 15 juni 2016

Uterummets nya jeanskuddar! Man kan inte få för många... ;)

Det där med kuddar...


Man kan inte få för många av kuddar. Inte om ni frågar mig i alla fall. Fast jag har inte alla kuddar framme samtidigt. Eller inte alla kuddfodral samtidigt. 

Jag är ju sådan att jag byter kuddfodral efter säsong eller efter vilken färg jag känner för att ha som accentfärg i vårt annars ganska så diskreta vita/gråa/bruna/svarta hem. Samtidigt som jag tänker att jag ska sluta byta fram och tillbaka... ja, det går ju "sådär" ;)

alla fall så kände jag verkligen för att ha kuddar i jeansblått i uterummet. Mörkt jeansblått, som passar till de där fina plädarna som jag köpt från Artwood. 

Det har blivit två kuddar i klassisk lappteknik (rutor) och så blev det två kuddar med applicerade stjärnor på. 

Stjärnorna är samma tyg som i de blommiga kuddarna, som jag sytt tidigare. Tänkte att det var bra att bryta av lite lagom med brunt till det mörkt jeansblåa. 

De där plädarna från Artwood är inte av det billigaste slaget och när jag kom på att jag behövde ännu fler än två, så letade jag upp ett billigare alternativ att kombinera med. Genast blev genomsnittspriset lägre ;) 

Det känns lite "lugnare" och det blev ett mera samlat intryck än tidigare då kuddarna var i flera olika nyanser av blått och beige. 



Den svarta stolen som skymtar på bordets kortsida är en av de där superfyndade stolarna från förra (?) sommaren. Den andra har hamnat i badrummet. Har lite funderingar på om det går att måla dem vita, till uterummet. 


Om de blir vita, så ska de också få nya kuddar. Annars åker de kanske ut från uterummet och ersätts med en lika som de lite högre rottingfåtöljerna. (Och då behövs såklart en till "rutig" kudde...) Nya projekt... ;)

Jag tror dock det lutar åt att måla de svarta stolarna, och sy två nya kuddar... Så det blir det större projektet ;) 

Fast enklast är det ju att fortsätta ha dem svarta förstås... Då "behövs" bara två nya kuddar... 

Ni ser, man kan inte ha för många av kuddar ;)


Maria 

8 kommentarer:

  1. Snygga kuddar, du är verkligen superduktig!
    Kom att tänka på en fråga: jag har sparat trasiga jeans från hela familjen ett tag och har en tanke att sy ett typ "lapptäcke" med dem. Bara sprätta upp sido-sömmarna och lägga dem nästan lite huller om buller på ett stort lakan så de täcker hela underlaget och sedan sy fast och fixa en snygg kant och baksida.
    Tror du att det kan funka eller ska jag tänka om?
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Ååå du har det ju sååå sååå fiiiiint!
    Å såååååklart får man aldrig aldrig för många kuddar...;)
    Å vilket hotell ni bodde på i sthlm o nu blev jag väldans sugen på att åka ut till fjäderholmarna.
    M o jag ska upp om ett par veckor så det får nog bli en tur dit då..;)

    Karma fina du!
    Katarina

    SvaraRadera
  3. Verkligen såååå så fint!!
    Du är fenomenal på det där alltså, sååå fina kuddar!
    Å näää, man kan aldrig få för många ;-)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Men vilka superfina kuddar, du är så himla duktig och ert uterum är ju bara så himla fint.
    Kuddar tycker min man att vi har alldeles för många, men det tycker inte jag.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Så fina kuddar och så mysigt i ert uterum. Här gillar jag också mycket kuddar men övriga i familjen är inte överens med mig... Kram Suss

    SvaraRadera
  6. Åh, nu blev jag sy-sugen... och jeans är ju bara så snyggt och tidlöst! Skulle behöva sy massor av nya fodral till dagbädden på altanen!
    Torsdagskram till Dig från Kate

    SvaraRadera
  7. Du gör så många fina kuddar!!

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. Nej, kuddfodral kan man inte ha för mkt av! Det börjar bli skapliga högar av dem i linneskåpet ;). Precis som du, och vi har ju ganska lika stil mm i mkt, så byter jag efter säsong, minst ;-).
    Kuddarna blev ursnygga och passar fint i det rummet. Nu kom jag ju även på att jag skulle visa hur mitt blå-vita blev. Får bli i mitt nästa inlägg. Ha en go kväll.

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...