torsdag 16 juni 2016

Pioner i blom och ett halvårskalas

Nu har de slagit ut...


De vita pionerna på framsidan. Satte dem våren 2014 och de blommade så fint redan förra året, och i år är de ännu större förstås. 

Imorse, när jag gick till jobbet var det bara en som hade slagit ut, men när jag kom hem på eftermiddagen då var det väl i alla fall fem, sex stycken som stod i blom. Massor av knopp. Jag har satt två rosa plantor i år, och hoppas på att de vill blomma nästa år.

Eftersom de vuxit till sig så rejält så törs jag börja knipsa av och ta in som snittblommor. Tog in den allra första idag när vi hade lite "Halvårskalas" här på kvällen. 

Älskade barnbarnet har hunnit bli sex månader. Ett halvt år. Väl värt att fira, tycker en mormor som tycker att man ska fira det som går att fira! 

Spännande med paket! Än måste man dock få lite hjälp med att öppna. 
Medans mamman, pappan, mostrarna och morföräldrarna smaskade marängtårta, roade sig den lille halvårsjubilaren med att smaka på presenten ;) 

Ja, tiden går fort! Tänk att det är ett halvår sedan han kom till oss. Vår lille goding. 


Maria

5 kommentarer:

  1. Åh, vilken lycka att dina pioner börjat slå ut. Våra är på bristningsgränsen så kanske de slagit ut imorgon bitti.

    Härligt med kalas för er lille goding.

    Kram Kram

    SvaraRadera
  2. Mysigt med bebiskalas!
    Vågar inte plantera pioner trots att jag älskar dem, bryter ihop när rådjuren mumsar dem till frukost...

    Happy Friday!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Jag vill också ha pioner! Så vackra! Det får nog bli ett par plantor i år i vår nya rabatt (som blir klar vilket århundrade som helst!).

    Herrgud, har det redan gått ett halvår! Snart tar han studenten!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Fina blommor! Och dessutom (passande nog) är det pionens dag imorgon har jag råkat upptäcka;)

    SvaraRadera
  5. Älskar pioner. Synd bara att de blommar så kort tid. Men ack så rådjurssäkra :-D

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...