söndag 5 juni 2016

La Farge Perry House - En pärla i Newport!

Nu tänkte jag ta med er till en riktig pärla...


Nämligen till La Farge Perry House. Ett väldigt fint och lyxigt Bed & Breakfast! Vi hade ingen aning om att det var SÅ fint. Åtminstone så hade inte jag kollat in deras hemsida innan. 

Det första man möttes av var den fantastiska porchen. Så välkomnande och svalkande i den 30:gradiga värmen som det var när vi anlände. 
När vi kom, precis strax innan kl 15, så var husets värdinna Maureen ute i ett ärende och vi väntade på porchen tillsammans med några andra nyanlända gäster.

Jag blev alldeles förälskad i den där porchen. Stort tokgilla på den!  Så fina pelare. Vi har sagt i flera år att vi också ska sätta detaljer på våra pelare, snygga till dem lite. Nu känner jag att det verkligen är dags ;) 


Så fanns där en speciellt rolig detalj som jag verkligen inspirerades av och tänker försöka få till här hemma också. Till vår  alldeles egna porch. 

När Maureen kommit tillbaka och checkat in oss, visat oss runt till våra rum så bjöds det på lokalt producerat vin och lite ost kl 16. Tydligen var det bara jag och Mannen i mitt liv som var sugna på det, för ingen av de andra gästerna dök upp. För övrigt så finns det bara fem gästrum, så det är inget stort place. Men oerhört trevligt! Så trivsamt och Maureen som välkomnade oss var en väldigt trevlig människa. Jag vet inte om det enbart är hon som driver stället, men jag fick den känslan. 

Vi tog vinet ute på porchen. Eftersom det var så varmt så valde vi det vita vinet som var riktigt kallt och gott! 


När man klev in hallen kände man "woaw" vilket hus! Inte bara porchen som hade "det", utan känslan och stilen fortsatte även inne.  En vacker trappa ledde upp till andra och tredje våningen där gästrummen låg. 
På tredje våningen där vårt rum också låg, där fanns också en balkong med dubbeldörrar.  Och vackra gamla möbler överallt! 

Vi hoppar tillbaka till entréplanet igen.. Där fanns som ett vardagsrum vackert möblerat och med en öppen spis. (Som nog dock inte var i bruk längre, för det bodde en blomma där inne ;

Jag och Mannen i mitt liv tog vårt morgonkaffe där inne. 
Fina coffee-table-books. Me like! 
Frukosten serverades i den vackra matsalen med målningar på väggarna. 
Tomt på både frukost och gäster på bilderna, men jag passade på att fota när vi kom. (och så har jag bett om lov att få visa allt fint på bloggen!)

Alldeles nygjord hemlagad frukost. Med English muffin (måste göra sådana någon helg!

Vackert dukat med tabletter och tygservetter i vackra servettringar.  Allt noga genomtänkt.

De glasade dubbeldörrarna ledde ut till ett litet burspråk. 
Mannen i mitt liv och jag valde att äta vår frukost där ute. Så himla fint! Jag fick så mycket inspiration! 

Så var det ju vårt fantastiska rum... Utsikten såg ni ju i förra inlägget, redan. 

Alltså... rummet... Så vackert! Även om jag inte skulle välja att ha det så färgglatt och romantiskt hemma, så var det ändå väldigt vackert! Och fräscht!

Mellan badrum och sovrum, var det som en liten hall (ja, det var ju där man klev in genom rumsdörren ;) där det stod en stilig schäslong. 


Även badrummet var vackert inrett. Det fanns även ett badkar med bubblor... som vi dock inte hann använda ;) 

Ja det var ett otroligt vackert hus! Där vill jag gärna bo igen!!! 


Maria

6 kommentarer:

  1. Så roligt och intressant att få se hur ni bodde. Du visar ju upp en helt fantastisk stil, inte lik någon ting annat jag sett. Väldigt kul att få se och jag fattar att du gillar det stället. Kraaaam pia

    SvaraRadera
  2. men jiiiiises...
    Ja du där hade jag lätt kunnat tillbringa en vecka eller två...;)
    Sååååå fiiiiint!!
    Å du passar ju som handen i handsken där i den romantiska schäslongen <3
    Kraaaam Katarina

    SvaraRadera
  3. Wow så läckert! Äkta New England stil, i Newport. Bättre och verkligare än så blir det inte. Så coolt att ni hittade det stället! Hoppas allt det andra var lika bra där. Vad gör man där förresten?

    SvaraRadera
  4. Å wow! Vilken pärla! Suger åt mig allt inför kommande planering om ett år ;) Låter fantastiskt bra att resa uppåt där på östkusten. Tack Maria för fantastiska inlägg! Kram Milla

    SvaraRadera
  5. Oj, vilket häftigt ställe! Mysigt med ett sånt litet B&B. Riktigt maffigt hus. Och pluspoäng för frukosten!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...