fredag 17 juni 2016

Fredagsmorgonens trädgård

God morgon Fredag!


Bjuder på några snabba bilder från vår trädgård på baksidan, denna fredagsmorgon.

Snabba bilder med i-phone, det är vad det blir mest av nuförtiden. Tycker inte att jag hinner med annars ;) 
När jag satt i uterummet och åt frukost, såg jag ut över trädgården och tyckte att vår ek såg så ledsen ut. Jag undrar om det regnat väldigt kraftigt? Kanske blåst också? Grenarna känns nertyngda. Jag tog mobilen och gick ut och fotade den. Jag har faktiskt eken dokumenterad sedan vi flyttade hit. Man kan se att den vuxit otroligt mycket på de fem år som gått sedan vi köpte tomten.
Såg att vi kan skörda sallad snart också. Och dags att så ytterligare en rad. 
Minstingens svartavinbär, ser inte så glad ut... Det är rådjuren! De har tuggat av vartenda blad! Det här är vinbärsbuske nummer två, som vi satt... Den första körde Robban över. Ja, Robban är vår robotgräsklippare. Mannen i mitt liv hade inte säkrat busken ordentligt ;) 
Äppelträdet har Minstingen också sett till att vi har. Det har blommat med några blommor, men rådjuren är lite sugna på det också. Vi har satt plats på själva stammen men det räcker visst inte. Får nog fixa en "bur". Minstingen var ut sent igår och hängde upp några cd-skivor. Vet inte om det hjälper, men värt ett försök så länge.
Så innan jag skulle gå in, såg jag att det låg kuddar kvar ute. I regnet... Nu hoppar de runt i tumlaren ;) 

De här sniglarna är inte heller så roliga att se... Åtminstone inte  i de mängder som de är. Vi har massor av sådana här i trakterna. När jag bodde i Dalarna kunde man aldrig se en sådan här stor snigel! Fats det är ju ingen "mördarsnigel" i alla fall. Eller är det mördarsniglar som byggt hus? ;) 

Ha en finfin fredag! För det ska jag ha! Med jobb och sedan AW med de bästa kollegerna! 


Maria

4 kommentarer:

  1. Hej min vän.
    Så fint ni har det, både inne och ute :)
    Vi har en ganska så uppvuxen trädgård med många äppelträd och bärbuskar och en hallonhäck som förra året gav... håll i dig.... nästan 80 liter hallon... sjukt :)
    Min syster bor strax norr om Göteborg i Nödinge, där har dom jättestora mördarsniglar... hur äckliga som helst..
    Hoppas allt är bra med dig.
    Ha en härlig kväll och en skön helg.
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  2. Gillar verkligen att du delar dina trädgårdsbilder. En vacker dag så ser du hur den förändrats med tiden. Ja om du nu bor kvar. Fniss! Mördarsniglar har väl inga hus vad jag vet. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Vilken bra fredag det blev, trots allt! Jojje strör blodmjöl runt våra äppelträd och rådjuren rör dom inte överhuvudtaget. (Eller om han gnider det på stammen?) Ha en trevlig helg, vi ses på måndag!

    SvaraRadera
  4. Ååå såååå fiiiint!
    Nu blev jag sugen på att gå ut o fixa i vår trädgård..;)
    Å halvåringen sen då...såååå sööööööt!
    kram o ha en fin dag!
    Katarina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...