onsdag 1 juni 2016

Jetlag :(

Hemma igen sedan ett drygt dygn tillbaka...


Men med en väldigt förvirrande känsla i kroppen. Vilken tid är det egentligen? Klockan säger en sak, kroppen en annan... Vi fick tipset av en flygvärdinna igår, att man ska helst gå och lägga sig så fort man kan efter att ha landat, sova bara några timmar och sedan lägga sig sin vanliga svenska läggdags-tid. 

Jag tyckte att jag gjorde som hon sade, men de där ca två timmarna som vi gullade med lilla barnbarnet vid hemkomst och att vi började packa upp resväskorna... det måste ha varit det som sabbade det hela??? För när jag gick och lade mig vid 22-tiden, och ändå var rätt trött, så gick det inte att somna. Jag hade en lite frusen känsla redan när jag lade mig, hade blivit snorig och kände mig lite risig, men det blev bara värre. Jag låg vaken med feber och lätt yrsel och sista gången jag tittade till på klockan så visade den 02:00... Men hur var det egentligen, var klockan 02:00 eller var den bara 20:00???? Snacka om att kroppen var fundersam ;) 

Så dagen idag har varit en mycket lugn hemmadag. Bestämde mig imorse för att klara mig på dessa ynka 5 timmars sömn jag fick ihop inatt (tillsammans med att inte ha sovit alls på natt-flighten så undrar jag hur lite sömn jag skrapat ihop de senaste dygnen???) och hålla mig vaken till kvällen. Än så länge har det lyckats. Döttrar och barnbarnet har hållit mig sällskap. Så som jag mått det här dygnet, har jag inte upplevt det de andra gångerna vi varit i NY, men å andra sidan har vi bara varit borta en halv vecka då, och inte hunnit ställa om vårt sverigetid. 
Vet inte om det faktum att kroppen fått jobba mot en förkylning innan vi åkte och att jag drog på mig nässelutslag där borta "over there" för att ha ätit lite för mycket hummer (fick nässelutslag på samma sätt ett nyår, av hummer och andra skaldjur, i samband med att jag då hade en stressig period) "hjälpte till" att förstärka denna jetlag? 


Hur som helst... hemma är vi, och snart är det läggdags och imorgon hoppas jag vara piggelin igen! Återkommer så klart med bilder från resan, för den som vill se mera! 


Maria

3 kommentarer:

  1. Det där låter inte så kul. baksidan av själva resan kanske. jag tänkte leverera en svart skönhet till dig innan jobbet i morgon, (börjar 10 00 hinner inte med någon samvaro utan ställer den på trappen bara.. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Välkomna hem! Jobbigt med jetlag. Hoppas det släpper snart och du kan känna dig pigg och kry.
    Ser fram emot fler bilder:) Minns när vi kom hem från Thailand, jag ville sova kl 19;)
    Krya på dig vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Du får krya på dig och försöka komma i fas med tiden.

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...