tisdag 18 juni 2013

Att njuta och känna lycka...


Att njuta och känna lycka...


...är viktigt! 
Kanske speciellt att njuta av de enkla tingen här i livet, njuta i vardagen. Känna lycka över små saker. Själv är jag hyfsat bra på det faktiskt! 

Lyckan över att äta middag tillsammans hela familjen, tränga ihop oss i TV-soffan och se på Skärgårdsdoktorn och drömma mig bort till skärgården... Lyckan över dotterns glädje över en heldag med kompisarna på Grönan...Lyckan över att ha lyckats med ett nytt recept och känna mig "huslig"... Lyckan över att sitta på porchen i kvällssolen med min älskade... Ja, listan kan göras lång...

Idag blev jag så glad över fina blommor som jag och kollegerna fick av en familj på jobbet. En chokladask och fina ord värmer i hjärtat att läsa. Och i postlådan fanns nyaste favoriten när det gäller inredningsmagasin. Ett norskt magazine med härligt lyxigt tjocka blad. Och hur mycket inspiration som helst! En tidning jag är helt såld på! Inredning helt i min smak! Love it! Att sätta mig och bläddra i den är också något jag njuter av!

Är ni bra på att njuta av "det lilla" ?


Maria

17 kommentarer:

  1. Just nu sitter jag och njuter framför datorn faktiskt. I lugn och ro, väldigt skönt! Härligt när man hittar favoritmagasin, själv har jag Elle interiör som favorit!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är jätteviktigt att njuta av de där lyckostråken som drar förbi!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Gillar också den tidningen, brukar köpa med den när vi åker till Kroatien. Försöker att njuta av det lilla.
    Om du vill se helhetsbilder av min trädgård, finns de flera i förra inlägget på bloggen:)). Tack för alla fina kommentarer.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Mmm...härligt och inspirerande! Tycker om allt det du nämner. Lyckan i vardagen, njutning.

    Jag tror jag är bra på det. Eller rättare sagt, mycket bra om jag får ta i lite ;)

    KRAM <3

    SvaraRadera
  5. Jag är nog också rätt duktig på att njuta av det lilla... tycker att det är viktigt att stanna upp emellanåt för att verkligen bli närvarande till 100%. Det finns ju så mycket att glädjas åt!
    Stora kramar till dig

    SvaraRadera
  6. Ja ibland är jag duktig, ibland mindre duktig. Men det är lättare när det är sommar och solen skiner, för då känner jag hur jag är tacksam och njuter av allt runt omkring mig. Men att du är duktig på det jämt, det kan man verkligen känna.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Jag försöker njuta av det lilla varje dag och vissa dagar går bättre än andra.
    Men du verkar ju vara duktig på det jämnt, vilket är fantastiskt bra.
    Ha en fin onsdag.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  8. Hej! Så härligt det låter. Visst försöker vi njuta det lilla i vardagen så ofta det bara går. Här till exempel så äter vi "festmat" den dag i veckan det passar bäst in i schemat med att laga den och dricker rött när det känns bra. Har aldrig varit så att bara för att det är X-dag så måste man äta pankakor eller fin köttbit. Det tycker jag är att njuta i det lilla när det passar. Men också en kvällsfika ihop på soffan när man inte setts på hela dagen.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Absolut men det vet du nog :) kram Diana

    SvaraRadera
  10. Älskar hur du beskriver känslan att njuta av de enkla i vardagen. Efter har gått en tuff match i livets hårda skola njuter jag mer i dag av vardagens enkla ting. Kanske låter som en klyscha men jag har verkligen lärt mig att fånga dagen o leva här o nu, morgondagen vet man aldrig vad den bjuder på. Ta hand om dig vännen o fortsätt njut av allt det fina du har runt omkring dig. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  11. Ja vi är lika där du och jag Maria. Älskar de små vardagsstunderna. Jättefin blombukett! Stor kram Nilla

    SvaraRadera
  12. Sättet du beskriver det på att njuta av det lilla, får mig att lyfta lite... Har blivit duktigare på att njuta av det lilla och allt runt omkring mig under åren, men framförallt efter makens svåra hjärtinfarkt tidigt i våras..:( Ett tydligt tecken på att man har allt till låns, att inget är självklart!
    Önskar Dig en strålande onsdag, och njut av den med, kram Kate

    SvaraRadera
  13. Hej min vän.
    Underbart inlägg som jag faktiskt känner igen mig själv i... jag är faktiskt en njutare : ) Jag njuter av det lilla och särskilt om det har med min familj att göra.
    Livet har inte alltid varit det lättaste för oss, men det har gjort oss starkare som personer och som familj... och som sagt lärt oss/mig uppskatta det lilla och vårda det...
    Underbart inlägg.
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  14. Hej vännen!
    Det är precis det som är livet, att kunna njuta och känna lycka över det "lilla"!
    Jag är en sådan person som tar vara på livet..och njuter fullt ut!
    Ha en underbar dag, vännen!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  15. Duktiga du, du gör helt rätt! NJUT :)
    Jag hinner knappt, men brukar tänka på allt när dagen tar slut. Och det är oftast "det lilla" som är bäst!
    Ha en fin kväll!
    Kramar

    SvaraRadera
  16. ja ...precis som du är jag bra på det där...


    Ha en fin midsommar nu.

    Kram
    Pernilla

    SvaraRadera
  17. Ja det är jag faktiskt, på att njuta och älska stunder, människor och mig själv. Visst är det underbart och man blir så glad över alla små paket som man får av goa barn och föräldrar. Allra mest värms mitt hjärta av små kort med fina ord eller en målad dinosaurie på.
    Önskar dig och din familj en härlig midsommar.
    Kram Berit

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...