torsdag 20 juni 2013

Midsommar

Så här dagen före Midsommarafton håller Fabriken just Midsommar som tema!


Midsommar förknippas ofta med Dalarna, har jag märkt. Åtminstone så tror folk i min närhet här hemma, att i Dalarna dricker man snaps och dansar folkdans med knätofsar i dagarna tre ;) Nu är jag ju utflyttad Dalkulla, men inte dansade jag folkdans och drack snaps i dagarna tre, när jag bodde där i alla fall! ;)

Fast jag kan medge att det känns rätt okej, att säga att jag åker till Dalarna över midsommar! Känns rätt "högtidligt" på något vis! Någon folkdräkt blir det dock inte ;) Ingen dans med knätofsar heller ;)

En snaps kan det nog bli till gubbröran, och dans runt midsommarstången med släktingar, ja det blir det säkert!

Något som hör midsommar till är ju också blommor från dikeskanten. 

Jordgubbar och ett glas bubbel, är ju inte heller helt fel att fira med! ;)

Mer midsommar hittar ni hos Fabriken! Glad Midsommar på er alla! 


Maria

18 kommentarer:

  1. Så fina midsommarbilder!
    Önskar dig en trevlig och mysig midsommarhelg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Härliga midsommar bilder!!

    Glad midsommar
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Gulle dig Maria.. Är du medveten om att du har Alsikeklöver i din vas... Glad Midsommar min vän. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  4. Åhh vilka härliga bilder!! Så vackert med blommor från dikeskanten - lovely!! Det är verkligen midsommar :) Och vilken fin kanna, vill ha!!!

    Supersmaskigt med gubbröra!!

    Önskar dig en trevlig midsommar!!

    Kraaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  5. Glad midsommar till dig med! Kramar Nilla

    SvaraRadera
  6. Jag önskar dig en fin Midsommar med! / Karla.

    SvaraRadera
  7. Härliga foton!
    Glad midsommar!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  8. Härliga somriga bilder!
    Önskar dig med en fin midsommar!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Önskar dig o din fina familj en riktig skön o mysig midsommar. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  10. Hoppas att du har en riktigt härlig midsommarhelg i Dalarna!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  11. Önskar er en fortsatt härlig midsommarhelg där i Dalarna!
    Där firade vi oxå en midsommarhelg en gång när barnen var små ;) kram Suss

    SvaraRadera
  12. Härliga bilder fina Maria stor kram Diana

    SvaraRadera
  13. Härliga bilder från dalkullan!!! Får ofta frågan om jag är från dalarna om vi är i någon annan stad, senast i Stockholm..:)
    Önskar dig en härlig fortsatt midsommarhelg med nära och kära , med eller utan knätofsar!! Kram Kate

    SvaraRadera
  14. Låter som en härlig midsommar. Jag skulle kunna fira midsommar varje helg om det serverades bubbel och jordgubbar. Mummms! Kram Anita

    SvaraRadera
  15. Superhärliga bilder! Har sett vilken underbar midsommar ni haft på Instagram också...ljuvligt!
    Tack rara för dina fina ord hos mig <3

    KRAM, önskar er en fin fortsättning på midsommarhelgen!

    Lotta

    SvaraRadera
  16. Härliga midsommarbilder!

    ha en riktigt fin söndag

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  17. Vilka somriga fina bilder.
    Hoppas du hade en fin midsommar i dalarna.
    Ha en skön söndag.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  18. Härliga sommarbilder du bjuder på:)

    Om du gillar blå inredning kan du kolla in min nya post:)

    Ha en skön dag

    LOVE Maria från inredningsvis

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...