torsdag 13 juni 2013

Mönster

Veckans tema hos Fabriken är mönster...


Ett brett tema, tycker jag. Mönster är ju för mig, något jag använder när jag klipper ut tygdelar t ex. Ett symönster ;) Man kan se ett mönster i saker som sker...  Men jag lägger ändå fokus på "mönstrat", eller vad ska man säga? 
Paisleymönster gillar jag stort. En del plagg i min garderob, går åt det hållet. Och tyget ovan, som jag sytt mitt strykbordsöverdrag av, går lite ditåt. Ett par kuddar som jag sytt har också paisleymönster i sig.

När jag syr kuddar så blandar jag mönster, rätt friskt. Bara det finns något som binder tygerna samman ;) Annars har jag nog varit lite feg med att blanda mönster och även färger...

Jag tycker att jag var modig och tog ut svängarna ordentligt när vi köpte den orientaliskt mönstrade mattan till hallen som har den strikt randiga tapeten! ;) 

Annars är nog den mer försiktiga mönstermixen i köket, med rutig soffdyna till småmönstrad tapet, mer min grej ;) 

Mer mönster finns hos FABRIKEN!


Maria

16 kommentarer:

  1. Vad snyggt det blev med lite färg på matten!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också att det blev jättefint med den röda mattan i allen. Dina mönstermixar är superfina i kuddar och klänningar som du syr. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. V många olika mönster du har :) Gillar att du fått till det så bra.
    Jag är en fegis med för mycket mönster. Men åh vad jag gillar det här marakech mönstret som är så trendigt nu, så liiite mönster kommer även in hos oss nu :)

    Lampan i förra inlägget är så fin!
    Sett att det finns flera liknande. Vart är din ifrån? Gillar att den är i siden :)

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Härligt med mönster, tycker det är så himla fint men får inte riktigt till det hemma.
    Kram

    SvaraRadera
  5. MASSOR av fina mönster:) Kram

    SvaraRadera
  6. Ja, det finns massor med olika mönster och betydelser på mönster.
    Här hemma är det inte så mycket mönstrat.

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  7. Hääärliga mönster du visar! Jättefina kuddar, vad duktig du är att få till det! Gillar verkligen stilmixen med den röda orientaliska mattan till tapeten också, det gör intrycket intressant!

    Stöööörsta kraaaaam aka

    SvaraRadera
  8. Kul att kunna blanda lite i mönster/färg/form. Ska mycket till innan det ser hemskt ut... *fniss*
    Torsdagskram från Kate

    SvaraRadera
  9. kul med mönster.
    Känns jätte bra med att ha köpt ny mobil eftersom att min börjar sakta men säkert ge upp, den hänger sig och man kommer ingen stans på den ibland, inget bra eftersom jag är beroende av mobilen för att bli bokad för jobb. Sen om det inte är nyaste modellen gör inget bara den är bra hehe
    Ha en bra kväll
    Kram Linda

    SvaraRadera
  10. Oh, jag älskar hallen. Den är jättefin! kram Victoria

    SvaraRadera
  11. Mycket fina mönster hos dig! Härliga kuddar!
    Kram Suss

    SvaraRadera
  12. Vilka härliga mönster!!!!
    Kram Tatjanis

    SvaraRadera
  13. Mattan i hallen ser riktigt snygg ut :) ja det är väl det där att man ska våga....
    Du har även gått till det snyggt med dina kuddar

    Ha en härlig fredag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  14. Härliga mönster Maria, du har så mysigt hemma kram Diana

    SvaraRadera
  15. Kul
    Maria att du tittade in till mej så jag hittade din fantastiska blogg. Kram Ulla

    SvaraRadera
  16. Kul
    Maria att du tittade in till mej så jag hittade din fantastiska blogg. Kram Ulla

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...