söndag 23 juni 2013

Söndagsbilden (och en missad dans runt stången)

Veckans söndagsbild


Minstingen och lill-vovven på promenad, på mina svägerskors (Mannen i mitt livs två systrar) gata på landet ;) Ja, mina svägerskor med familjer, bor grannar utefter en grusväg med sjön på baksidan om sina hus. Jättemysigt, med varsin brygga!
I helgen lånade vi det ena huset, då ägarna var ute på en ö hos sina goda vänner. I det andra huset firade vi en trevlig midsommaraftons kväll, tillsammans med värdparet och deras goda vänner. Grillade mellan skurarna ;) Precis som vanligt på svensk midsommar ;)
Men vet ni... det blev ingen dans runt midsommarstången för mig i år... Jag vaknade redan på midsommaraftons morgon med en dryg huvudvärk, som inte ville ge med sig... Efter lunch med sill och snaps, satte jag mig i en solstol och skulle vila bort min värk, tänkte jag. En halvtimme senare då stången var klädd och det skulle dansas, reste jag mig för att vara med. Jo, jag gillar att dansa runt midsommarstången, det hör till, så det ville jag inte missa. 
Men... det var en till som gärna ville vara med... ca 50 kg Berner Sennnen-vovve kom farandes i en hiskelig fart och sprang omkull mig, så jag vrickade till foten och slog ner höften med en duns i backen! Jag var helt enkelt inte beredd! Jag gjorde faktiskt illa mig och gick och satte mig en stund i solstolen igen, och missade alltså hela dansen! Ja, dansen brukar enbart vara att hoppa grodor och göra raket, så det gäller att vara snabb om man vill vara med ;) Nya tag nästa år!? ;) 

Helgen har i alla fall varit mycket trevlig, med många fina stunder med nära och kära! Hoppas er midsommarhelg varit lika bra, och titta gärna in till FABRIKEN för att se fler söndagsbilder!

Maria

11 kommentarer:

  1. Men Maria då... Hur gick det med dig? Jag missade dansen i år jag med fast det var frivilligt. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Men din stackare, Bernersennen är riktigt stora och tunga. Förstår att du fick ont, även att det säkert inte var med mening vovven sprang ner dig. Ingen dans för oss på landet heller, vi åkte och kollade i "sommaraffärer " i stället:)).
    Hoppas foten gör mindre ont i morgon
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Go kväll!
    Men vilken otur...! Klart stt du tar nya tag, nästa år...:)
    Härligt att midsommaren varit bra för övrigt!!
    Önskar dej en fortsatt mysig kväll! Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Hoppas foten är bättre.
    Låter som dem bor helt underart, ha fina kvällen.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken olycka, hoppas foten är bra igen:) Och att midsommar blev riktigt fin trots allt. Det ser så skönt ut där ni är.

    Och en fin kväll!
    Camilla/Stilitiden

    SvaraRadera
  6. Åh vilken fin bild! Låter jättehärligt att bo sädär efter grusvägen med vattnet på andra sidan:) Men stackare, hoppas foten är bättre nu!

    Kram fredrika

    SvaraRadera
  7. Nämen hjälp... Vilken otur!!! Hoppas att det är bättre i foten idag :)
    Låter som det var en trevlig midsommar iaf trots fallet...
    Må så gott
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  8. Hoppas du är bättre i foten nu! Låter som om du hade en fin helg i alla fall!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vilken dubbelotur!! Vilket skit! Hoppas foten är bättre bara!
    Kramar

    SvaraRadera
  10. Ja, man får passa sig för stora ivriga hundar som vill dansa! Hoppas foten, höften och huvudet mår bättre nu.
    Vi fick en toppen helg till havs, jag till och med doppa mig i det inte allt för varma vattnet. :)

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  11. Men stackars dig, hoppas du piggar på dig snabbt.
    Verkar ändå som ni haft en härlig helg.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...