tisdag 25 juni 2013

Fyndade glasflaskor


Mer fynd från byns second-hand butik.


Fina glasflaskor fick följa med hem från second-hand butiken igår. Gillar den turkos-gröna tonen.

Passar bra på hyllan i köket, tillsammans med lite annat smått ;)

Jag är lite svag för gamla böcker. Perfekt att "palla upp" saker med. Köpte två igår, en liten guldpeng för båda ;)


För er som tyckte det var tidigt med mina skidor, så kan jag lugna er med att de inte längre står kvar på vår porch ;) Och Mannen i mitt liv... ja vad sa han? ;)
När han kom hem sent igår kväll, så undrade jag om han sett något speciellt där ute? Näää... det hade han nog inte ??? Jag bad honom gå med ut och då blev han lite orolig över att jag skulle ha krockat/repat min bil... (Då hade jag väl inte varit så ivrig på att vilja visa? eller? ;) -Nej, nej men kolla här sa jag och visade stolt upp mitt fina fynd. Det blev alldeles tyst och jag såg säkert alldeles salig ut? Till slut sa han "Maria..." Inte mycket mer än så... Men han såg på mig och såg nog min lycka för han sa att de var fina! Ja, han gjorde faktiskt det! 
Nästa gång ni får se skidorna är det nog vinter. I alla fall nästan vinter ;) 


Maria

15 kommentarer:

  1. Fina flaskor, passar bra till den turkosa krukan. Vad roligt att mannen gillade skidorna.. Förstår vad du menar såå väl. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig färg på flaskorna! Haha, inte är man särskilt ivrig på att visa att man repat bilen!
    Kram, nu är det snart SEMESTER!!!

    SvaraRadera
  3. Så kul att fynda en massa! Bra resa ni gjorde ;)
    Och män näe de ser inget, jag har 4 här hemma som sällan märker förändringar :) kram Suss

    SvaraRadera
  4. Roligt att fynda saker de var fina flaskorna och de där skidorna var lite kul, känns som fel årstid bara just nu
    Ha en bra kväll
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. så fina fynd du gjort och skidorna, jag kan se framför mig när du får se dom där i butiken hihi.
    Kommer iallafall bli väldigt fint med skidorna där famåt vintern:)
    Ha en fin kväll.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  6. Hej idag igen min fina vän :)
    Men du så otäckt lika vi är..
    Jag fullkomligen äääälskar gamla böcker och gladflaskor med den där ljusgröna färgen är underbara.. Jag har bara 2 men tänker införskaffa fler :)
    Go´natt o stooor kram
    Jessica
    Jag finns i Stockholm tills fredag em om du har en minut eller 2 över :)

    SvaraRadera
  7. Vad fina glasflaskor, den gröna färgen är underbar.
    Vad fina gamla skidor du fyndat.
    Ha en fin onsdag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  8. Halloj! Ja man kan ju undra varför man skulle vara ivrig att visa upp en skadad bil!?!
    Annars är det samma här, oftast totalblind. Fast om jag sedan påpekar så sägen han att jo men det har jag sett. Ja men varför inte säga något? Ja men det var så mycket när jag kom hem och vi har gjort och det hände och så var det.........osv. Säg det på en gång svarar jag då!
    Annars är mina tjejer jätteobservanta och ser allt nytt och oo:ar och aa:ar om saker jag köpt eller gjort. Det är oftast de som berättar för pappan vad som skett. Det är dock bra när man inte vill tala om allt man köpt på en gång :-)
    Snygga är dina nya flaskor också.
    Kram Anette
    PS Såg mannen flaskorna? ;-)

    SvaraRadera
  9. God morgon!!
    Hi hi...han tyckte väl inte det var någon idé att säga någonting! När jag såg dina skidor igår...tänkte jag på när jag var barn. Hade ngt liknande...fast blå. Mycket av det man ser idag...är sådant som fanns i min barndom...tänk om man hade sparat...vissa saker!
    Men en sak har jag...och det är en sådan blå flaska som du köpt. Jag har den som är lite större..har varit min pappas...!
    Han hade den som mjölkflaska, när han gick i skolan!
    Önskar dej en härlig dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  10. Godmorgon!
    Nu har jag suttit o läst ikapp här hos dig med en mugg kaffe i handen..;)
    Jag har ju inte tiiiid men jag kunde inte låta bli. Å kanske är det bra egentligen för nu fick jag ännu mer lust att fixa o greja...;)
    Vilken underbar bild på döttrarna i badet...aaaavis...det ser helt underbart ut!
    Mattan i tvrummet passade ju helt perfekt och ljusstaken...ååå to die for. jag älskar rosa, lila, smutsiga dova toner. något jag också vill ha mer av. Konstigt det där hur man svänger... för bara något år sedan ville jag ha näästan allt vitt...nu är det både svart, grått, natur och mer o mer färg om gäller..;)
    Stackars dig med foten på midsommar...kanske var det så att du behövde sitta still ännu längre.. hoppas den är ok nu. å skidorna...haha vad jag skrattade åt ditt inlägg...super fina och å vad de kommer passa bra där sedan tillsammans med granris å annat..;) Jag har ett par bruna gamla som åker fram i november och min make reagerade som di då jag släpade hem dem..haha..
    Glasflaskorna är jättefina jag gillar också den färgen...förknippar den med sommar...kanske för att jag brukar ha sånna i mitt uterum...;)
    Ha en fin dag!
    kram Katarina

    SvaraRadera
  11. Åh, jag tycker de har så vacker färg de där flaskorna. Har själv tre stycken... love it!

    Ha en fin onsdag!

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  12. Hihi, kan förstå att han hann bli lite nervös ;)
    Jättefina flaskor, så härligt somrig färg.
    Ha en fin dag vännen!
    Kramar

    SvaraRadera
  13. Vilka fina fynd du har gjort! :)

    SvaraRadera
  14. Åhh, du har det så mysigt hemma, har mailat ang vinsten kramar Diana

    SvaraRadera
  15. Vad fint du har det på hyllan... flaskorna passar perfekt in där!
    Färgen på flaskorna är superfin tycker jag :)

    Önskar dig en toppen helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...