fredag 28 juni 2013

Att komma ikapp...

Två dagar av semestern...

...ja, det är vad som gått.. 
Två dagar med fix och städning här hemma. I lagom takt ;)

Sista tiden har jag inte riktigt hunnit med det där "vardagliga" som alltid finns att göra i ett hem. Städa, tvätta, laga mat m.m... (Laga mat är ju lite prio ett, förstås ;)

Det har varit fullt upp med annat. Förberedelser inför spa-badet,resor till Dalarna och jobb, så klart.

Så dessa två dagar har jag strukit en stund, snyggat till ute både vid badet och på vår högst provisoriska uteplats (Komihåg att vi inte är klara... ;), strukit en stund, lagt i tvätt, vikit tvätt, dammsugit, bytt plats på några ljusstakar, strukit en stund, åkt och handlat m.m... Försökt komma ikapp, och få den ordning jag vill ha, helt enkelt!

Samtidigt som jag bläddrat i inredningsmagasin, druckit kaffe och funderat på vilken stil det ska vara ute vid spa-badet? Vilken färg på kuddarna? ;) Tänkte först att det skulle vara lite orientaliskt med sprakande färger i turkos, lila, cerise... Men vet inte riktigt om det verkligen är jag??? ;) 

Alltså, det är ju bekvämt med neutrala färger... Vi får se vad det blir ;) 



Maria

15 kommentarer:

  1. Det är viktigt att det stämmer överens med den man själv är. Fint du har det! Ha en fin ledighet nu! Kramis Nilla

    SvaraRadera
  2. Du har så himla fint hemma.
    Kram Linda
    Ha en skön semester

    SvaraRadera
  3. Skönt att få "måsten" avklarade... nu kan du njuta av semestern :-) Hoppas på lite bättre väder också :-) Fina bilder! Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Vad fint du gjort vid era uteplatser! Skönt när man får feja och komma ikapp, här får jag nog vänta tills valparna flyttat spelar ingen roll hur mycket vi städar nu ;) kram Suss

    SvaraRadera
  5. Va skönt att komma ikapp på hemmaplan. Blir lättare att njuta av ledigheten då tycker jag...
    Va fint ni har det! Spännande att se vilka färger det landar i.. :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Skönt att bocka av på todo listan för att sen bara kunna njuta av ledighet o semester. Ska bli spännande att se vilken stil du väljer på kuddar osv. Hoppas solen skiner på dig idag. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Ska bli spännande att se vad du väljer. Var kommer dina fina mattor i från? Du har det så fint. Ha en bra dag. Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Så mysigt du har det hemma, love it.Ha en fin lördag fina vännen kram Diana

    SvaraRadera
  9. Åhh jag skulle gilla den stilen, den sprakande orientaliska.. Wooow Heja Maria! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  10. Vad fint du har gjor det! Orientaliskt är fint.
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  11. Så fint du har det fast du inte är klar. Förstår hur du tänker, har själv varit inne på en färgsprakande altan men fegat en del ändå.
    Vilken fantastisk tomt ni har
    Ha en härlig semesterlördag
    Kram

    SvaraRadera
  12. Så fint ni har det!
    Blev tokkär i båda lyktorna :) Vart är dom ifrån?
    Ha en mysig kväll!
    Kramar

    SvaraRadera
  13. så härligt ni har de där vid poolen. Visst är det så mycket som man inte alltid hinner med, men skönt att kunna ta det i sin egen takt, lugnt och fint och njuta av semestern ändå:)
    Ha det så skönt nu.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  14. Hej hej! Läst din blogg ett tag, men aldrig kommenterat. Men nu måste jag, blir så full i skratt åt dina resonemang eftersom det är som att höra sig själv tänka. Vågar jag färg...men det är inte jag...men det är snyggt... och så vidare. (Och de vinröda skidorna hade jag köpt på studs, bara så du vet.) Och hitta rätt plats för ett par ljusstakar....ja, det kan ta en dag eller två. Kram L8!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej L8!
      Kul med ett "livstecken" från mina "anonyma" läsare! =)
      Ja, det är svårt det där med färg... gillar ju färg, egentligen... men tröttnar lite snabbt ;)
      Kram /Maria

      Radera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...