måndag 24 juni 2013

Fyndat skidor! ;)

Kolla in...


... Vilket fynd jag gjorde idag alltså!!! Har länge trånat efter ett par gamla skidor att vinterpiffa vår porch med! (VÅR porch, Mannen i mitt liv... du som påstår att jag säger MITT om allt ;)
Jag är så glad att jag var till tandläkaren just idag! Och vad har tandläkaren med dessa gamla skidor att göra???? Jo, jag hade redan innan bestämt mig för att slinka in på "byns" secondhand-butik när jag ändå var i krokarna...

För det mesta hittar jag ingenting... samma "skrot" varje gång. Men idag! Ja, idag så stod de där... skidorna i mitt liv! ;) Det var Mellantjejen som helt ovetandes om min önskan skämtade och sa "Kanske något för pappas vasalopp? hehe... ;)" Jag tittade åt hennes håll, och var såld!!! Skidorna jag letat efter! Tittade på prislappen och grabbade tag i skidorna kvickt som attan! Priset? En hundring! Fynd, va?! Damen i kassan undrade förvånat om jag skulle ha skidorna? Mitt i sommarn...

Så just nu står de där i kvälls-solen (därav ser de lite orange ut, de är vinröda!) på porchen (på gaveln, lite diskret;) och jag är så där barnsligt nöjd över mitt fynd!

Det passar väl utmärkt, så här exakt ett halvår innan julafton??? ;) 

När jag "övernöjd" knatade iväg bort till bilen med skidorna under armen, kunde jag inte låta bli att se fram emot julpiffet... men bara pyttelite ;) 

Mannen i mitt liv är inte hemma än, så han har inte sett dem... Anar att han inte hoppar direkt jämfota, som jag ;) Kanske bäst att tillägga att jag ska plocka bort dem. Kanske imorgon... ;) De får vänta till julpiffet! Typ i november... ;) 

Fyndade några saker till, faktiskt. Men det kommer en annan gång! :)



Maria 

17 kommentarer:

  1. Underbara du.. Ha! Ha! så himla kul inlägg Maria. Äntligen har du dina skidor. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Haha jag som trodde jag var helt Crazy som började så smått fundera på julklappar igår haha....Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Förstår dig..bra att vara ute i god tid. Jättefina och tänk vad bra de kommer att passa när det kommer lite snö. Kram Nina

    SvaraRadera
  4. Såå fina! Grattis till fyndet. Förstår att du är nöjd.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Oj vad många inlägg jag missat medan jag varit iväg!! Nu är jag ikapp! Skidorna är helt fantastiska så jag förstår din lycka :-) De kommer att bli döfräcka på porchen... i november eller vad det var du sa :-) Klart man ska passa på när tillfället ges... oavsett vilken månad vi är i :-)

    SvaraRadera
  6. Så kul att fynda! Fina skidor men säsongen känns lite fel ;) kram Suss

    SvaraRadera
  7. Förstår din känsla när man hittar något man länge letat efter. Underbart fynd....du kan låtsas att de är vattenskidor för tillfället...Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. Dom där blir ju ursnygga att ha på verandan.. Jag ser genast pläd och lyktor framför mig tillsammans med skidorna...
    Hehe härligt att läsa om mitt å ditt... Samma här även om mannen är mindre intresserad av vissa inredningsdetaljer..

    Ha en fin tisdag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  9. Lite tidigt med skidor kanske!! Men kul när man äntligen hittar det man länge sökt efter.

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  10. Det blir fint att piffa med i november. Bra att köpa dem nu . Kram Nilla

    SvaraRadera
  11. Hihi... Vilket härligt inlägg, sitter och ler.. :) Underbart att fynda så där! Skidorna kommer bli hur coola som helst i ditt julpiff!
    Stor kram

    SvaraRadera
  12. Åhhh!!!
    Liiite avis blir jag nog :) men bara lite :)
    De är verkligen underbara! Jag är precis som du, inredningtankarna finns där hela tiden och klar man måste passa på :)
    Va sa din man är jag lite nyfiken på, Hihi!
    Stor kram kära vän!
    Jessica

    SvaraRadera
  13. Vilket roligt inlägg. Gamla skidor är snygga. Fanns gammla hemma hos mina föräldra i deras sommarhus som nu är sålt sedan förra sommaren. Tyvärr kunde jag inte ta med mig skidorna i bagaget men de hade nog väckt lite uppmärksamhet här hos oss.
    Tycker att de passar bra där på ER porch. Ska bli kul att höra vad mannen säger om detta "fynd".
    Kram Anette

    SvaraRadera
  14. Underbart fynd så här mitt i sommaren, fniss :) Kommer att bli jätte fina att lull-lulla med i november. Undrar också vad din man sa ?
    Ha en fin tisdagkväll.

    SvaraRadera
  15. Härligt när man hittar det där som man har i tankarna, super snyggt kommer det att bli med skidorna där i vinter.
    Ha fina kvällen, kram

    SvaraRadera
  16. De såg ut precis som ett par min pappa hade på 70talet! Jag ropade in en kälke på auktion för några somrar sen som ingår i mitt vinterpiff! Det var inte den gladaste mannen i världen som bar hem den i högsommarvärmen!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  17. Haha,så roligt att se,jag hade precis likadana när jag var liten.Minns det där märket jätteväl,jag hade vinröda min pappa blåa:) Kanske är mina:) Ha de gott...kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...