tisdag 28 februari 2012

Velourklänning i brunt och en liten glimt av sovrumsfönstret ;)

Tänkte bjuda på något mer än mitt nya hus, denna "Mariadagen" ;)

 Någon som minns mitt projekt vid symaskinen? Velourklänningen, som jag började med här. Den blev faktiskt klar innan flytten! Men jag har inte haft tid att visa den. Men nu passade jag på att fota i dagsljuset i nya sovrummet. Så nu får ni en liten glimt av "fönsterpiffet" också ;)

Ett broderi hamnade på ena ärmen, och det andra på ryggen. Gillar dessa klänningar i velour. Jättesköna som mysplagg!


Lägg förresten märke till tapetrullen, som gjorde sig så bra där den stod i fönstret att den faktsikt fick bli kvar ;)

Maria


9 kommentarer:

  1. Snygg klänning och snyggt i fönstret!
    Hoppas du njuter!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis på namnsdagen! Klänningen blev jättefin, du är väldigt bra på att sy.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  3. men så fin ...vad du kan .....längesen det syddes kläder här , hade en period när jag var som en riktig Lena ph ..och sydde och sydde .*skrattar...men det var längesen nu ...Kram

    SvaraRadera
  4. Som vanligt så syr du jättefina saker. Mysigt med fönsterpiffet oxå. Kram Pia Grattis på namnsdagen..

    SvaraRadera
  5. Superfin! Jag som inte kan sy alls är så impad

    Fönstret är också jättefint

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Åh precis en sån tapet jag letar efter!! Vart kommer den ifrån?

    SvaraRadera
  7. Å, så fint du sytt. Mys!
    Ni får så fint i er hem!
    Jasså, du är också förskollärare, så roligt!

    Jo, jag har mina lediga dagar, jobbar just nu bara 60% och stortrivs :) =pyssel- & städdagar:D

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  8. Tack för era hälsningar!

    Margareta: Tapeten är en eco tweed 9759

    Malin: Jag är inte förskollärare, jag är barnskötare ;)

    Pernilla:Jag har sytt som en riktig Lena Ph, sen
    12:årsåldern ;)


    Kram!

    SvaraRadera
  9. Snyggt! Både klänning och fönster!

    Kram Susanne

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...