söndag 12 februari 2012

Glas i inredningen



Skotthål? ;)

Jag har blivit godkänd som medlemFabriken har jag upptäckt!
Temat denna omgång är "Glas i inredningen"

Det får mig direkt att tänka på vår vackra karaff!

Den duger nämligen inte till annat än inredning ;)  Eftersom det är ett hål i den... Ett runt hål, stort som en gammal 10-öring. Ser ut som ett skotthål! ;)

Karaffen är lite speciell även utan hål ;) Den kommer från Mannen i mitt livs morföräldrar, som fick den i lysningspresent. Det är ett "W" ingraverat på den som står för Wiker, som de hette.  Vi har dessutom flera glas som hör till denna vackra karaffen, som också har ett "W" ingraverat. Detta "W" bidrog till att vi bytte vårt efternamn, till just Wiker, för ett år sedan ;)


Så den bär på en del historia. Och jag kan ju inte låta bli att undra hur det runda hålet uppstod??!! ;)

Maria
 
Titta gärna in på Fabriken för att se alla andra fina bidrag!

6 kommentarer:

  1. Vilken fin karaff! Extra kul med w:et, då blir den ju ännu mera speciell och personlig!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fin karaff! Grattis till medlemskapet! Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Kul med lite historia.
    Det där med efternamn är svårt! Det kommer det bli disskutioner om här hemma i framtiden! : )

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  4. Synd att det var hål i den! Den var ju väldigt söt!
    Hoppas du får en bra vecka!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Va kul, grattis till medlemsskapet!
    Så fin karaff roligt när den gått i arv även om det är svårt att använda den... Jag tog sönder min fina vinkaraff för ett tag sen, så retfullt!! KRAM

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...