torsdag 9 februari 2012

Ledsen!!!

Denna torsdagsmorgon kunde nog inte börjat mycket sämre...

bild: lånad från nätet
Åtminstone känns det så nu...
Väcktes för knappt en timme sedan av att Mannen i mitt liv, kom tillbaka in genom ytterdörren och berättade att vår värmepump blivit stulen! Ja, alltså den som levererades igår, till nya huset... Den som backat in med bil på infarten och brutit sig in i vårt hus, måste helt klart ha sett att pumpen levererades igår!!!!
Jag kan säga att då brast det för mig. Tårarna kom... som vi kämpar med detta hus för att det ska bli klart... och så kan folk inte skilja på mitt och ditt... LEDSEN! det är bara förnamnet...
Just nu känns det rätt svart... Men det ordnar sig väl, förstås.


Vilken jä..a morgon!!!! :( 


Maria

16 kommentarer:

  1. Stackars, stackars er! Håller med, fy fan för folk som inte kan låta bli andras saker. STOR KRAM från mig. Som sagt det ordnar sig för det brukar det göra. / Pia

    SvaraRadera
  2. Hoppas att ni hittar tjuven, inte roligt när sånt händer, man blir arg, ledsen, förbannad. Ha en bra dag trots allt som hänt. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  3. Vilket skit! De har väl sett att ni bygger och håller koll på det som levereras. Det hände en kompis till mig. De hade fått in spis och sånt och dagen efter var det borta.
    Förstår att det känns tungt men de förstörde väl inget?

    Försök att ha en bra resterande dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  4. Godmorgon vännen!
    Men vad i he...säger du!!!
    Kan bara säga en sak...det är tur att man inte ser när det händer och får tag på dessa som gjort det!! För man hade gjort sig olycklig på dom.
    Som ni kämpar för detta hus..och så har ngn mage att göra såhär!!
    Givetvis..har ngn sett när den levererats...el så har dom hållit koll..under en tid...
    Tyvärr så händer ju detta ganska ofta..när nya hus byggs. Men vad hjälper det er!!
    Bara att hoppas att ngn sett ngt..ev en bil som rört sig runt huset..osv...
    Hoppas nu att dagen..blir såå mycket bättre för dej..än starten!!
    Kramar om.../Annika

    SvaraRadera
  5. Usch och fy vad jäkla trist!! Dumma människor!! Skickar kramar till dig!!

    SvaraRadera
  6. Man kan verkligen undra ibland hur vissa människor kan sova gott om natten, så egoistiskt och genomj- ligt gjort.
    Jag tror på karma så han/ hon får sitt straff och DU det ordnar sig för er. Det hoppas jag innerligt, skall skicka massor av positiva tankar till dig.
    Kram/ Berit

    SvaraRadera
  7. Näe, det är inte sant!! Usch va trist. Kramkram

    SvaraRadera
  8. Blir så jäää...a förbaskad men tycker mest det är sorgligt... Sänder massor med styrkekramizar till dig!

    aka

    SvaraRadera
  9. men åh så otroligt fräckt! hoppas så det löser sig på något sett men det blir ju merjobb också för er inte bara ekonomiskt( stor kram!

    SvaraRadera
  10. Fy f-n så arg man blir. Ofattbart hur fräcka en del kan vara. Får hoppas att de får tag i tjuvarna.
    Stackars stackars er!
    Kram Suss

    SvaraRadera
  11. Usch vad tråkigt!!! Har hänt liknande här i trakten också. En familj fick alla sina vitvaror levererade från samma ställe när de byggde nytt. Inget var installerat dock och några dagar senare var det borta. Krångel med försäkringsbolag etc, och en månad senare upprepas allting igen. Sakerna levereras och försvinner lika fort! Egentligen självklart för tjuvarna eftersom de flesta folk skaffar nya grejor igen. Hoppas att allt ordnar sig. Jag förstår att du är arg o ledsen. Kram

    SvaraRadera
  12. Nämen usch så trist, stackars, stackars er! Hoppas att det på någotvis löser sig det där!

    Kramar

    SvaraRadera
  13. Åh vad trist! Tyvärr inte helt ovanligt... Jobbar ju på en husfirma och vi var hårt drabbade av inbrott på byggplatserna. Tror att det är "informatörer" hos antingen budfirmorna eller hos leverantörerna som håller koll på när leveranser av dyra varor såsom värmepumpar, vitvaror och golv skall levereras.
    Vi började med larm på byggena för ca ett år sedan och har klarat oss bra efter det. Har ni bygglarm? Om inte, kolla upp det med olika larmfirmor om vad de kan erbjuda!
    Så surt att folk inte kan respektera mitt och ditt!

    Hoppas att du får en bra helg i alla fall!!

    Största kramen till dig!
    Susanne

    SvaraRadera
  14. Åh nej! Hur kan man göra så!
    Blir ni försenade med inflyttningen nu?
    Det är tydligen inte ovanligt med inbrott under byggtiden. Usch, för sådana människor!

    Hoppas det löser sig!
    Agneta

    SvaraRadera
  15. HEj! Hittade hit från Akas blogg A house with a view. Det första jag såg var att du blivit av med värmepumpen, sån skit att folk inte kan låta andras saker vara. Men sedan vandrade jag vidarei din blogg och hitta en massa fint att titta på. Jättefint kök, vitt och snyggt tycker jag. Känner igen mig i byggandet då vi själva flytta in i nybyggt för bara tre månader sedan med vitt kök och svart bänkskiva :-). Vi fick också veta att alla "dyra" grejer som typ värmepump satte man bara in precis på slutet så nära det bara gick innan vi skulle flytta in just med anledning av att folk stjäl dem innan de blivit fullt inkoplade. Till oss sa de att vanligaste förrövaren är en rörmokare som tar vattenberedaren till ett annat hus så att han kan på så sätt få till pengar till egen ficka. Men som sagt mitt i det trista så har du en härlig blogg. Jag kommer tillbaka :-)
    Tjingeling Anette :-)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...