onsdag 8 februari 2012

Att äga 71 kjolar...

Jag undrar just om det anses normalt att äga 71 stycken kjolar???

Normalt eller inte, men det är så det är. Jag har 71 kjolar i min ägo ;) Nu är det faktiskt så att många av dem har inte använts på några år. Men ingen är äldre än 10-11 år i alla fall, för sedan vi flyttade hit så har jag inhandlat eller sytt massor av kjolar. Räknade dem vid ett tillfälle för kanske 7-8 år sedan och det var närmare 50 st!!!! Efter det blev det liksom svårt att slänga dem som jag tröttnat på. Det blev en grej av det, att ha många kjolar ;) Istället hamnade de "avlagda" i en stor låda uppepå garderoben.
Nu när jag ska flytta, så inser jag ju att det inte är rimligt att släpa med en stor låda med gamla kjolar...
Nej, nu har jag rensat ut inte mindre än 47 stycken som lagts i kassar för att vandra vidare till bättre behövande! Men visst tog det emot lite... ;)


Den som är bra på huvudräkning, har snabbt räknat ut att det "bara" finns 24 kjolar kvar i min garderob nu! ;)

Maria

12 kommentarer:

  1. Ha Ha! Fler som är bra på att spara ser jag. 71 st. jag har kanske 4, en jeans en tub en skottskrutig och en beige nej två det blir 5. Bra jobbat! Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Ha ha, du är för rolig! 71 kjolar var inte illa.Jag säger som Pia, max 5 kan man hitta hos mig(hmm..kanske 10 om jag gräver djupt inne i garderoben. Hoppas ni har en stooor garderob i nya huset. kram

    SvaraRadera
  3. Herregud! det var en hel del! jag äger 3 tror jag:) Du måste ha en stor garderob ha ha
    kram
    ps, tack för tipset om matbordet på mio, måste genast spana in det!

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!!
    Men, du..det var helt otroligt..71 st...tycker även att 24 st..är helt otroligt!!
    Jag har tre...och tycker egentligen det är två för mycket..hihi...
    Som du då förstår..så är jag ingen kjol människa...
    Önskar dej en fortsatt mysig kväll!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  5. 71 st då har du slagit rekord tror jag, kan vara bra att rensa ibland, skulle man göra oftare. Ha en mysig kväll. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  6. Ojoj, jag har inte ens hälften så många kjolar som du! Men på plats i ditt nya arbetsrum blir det säkert fler kjolar sydda, så det var kanske bra att rensa!
    /Kram

    SvaraRadera
  7. Woow, vad otroligt coolt att du har såå många kjolar! Eller nej, hade så många!! Awesome! Hahaha! :) Bra jobbat med utrensningen! Kram!

    SvaraRadera
  8. Jisses vad många kjolar!!!! Och jag kan förstå att det känns svårt att rensa om du gjort många själv!!! Jag har ganska svårt att rensa i garderoben, tänker jämt att det kanske kan komma till användning någon gång:)))) Suuuperfint månbord också i inlägget nedan!!!

    Kraaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  9. Men shit! Eh jag tror inte ens jag har ägt "bara" 24 i hela mitt liv! : ) Alla har vi olika läggningar. Skor brukar vara vanligt men kjolar har jag inte hört förut.

    Ha det toppen!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  10. Hej vännen;) å vad du är normal, hihi!!! Bara 24 kvar;):)
    Skämt å sido... Svårt att göra sig av med saker man man får tänka på att någon annan blir glad över dem!!!
    Min lampfot kommer från Ullared! Älskar den men denna gången fanns de inte kvar på Redet!!! Men många liknande fina finns!
    Ha det då gott!!!;)
    Kramkram<3nettan

    SvaraRadera
  11. 71!!!

    Jag tyckte jag hade tagit i med mina 10 :)

    Kram

    SvaraRadera
  12. Men Å så starkt av dig... det är minsann inte lätt att göra sig av med. Det är så många "tänk om..." när man måste rens tycker jag :D

    Men du är helt normal skulle jag tro ;) Det bor nog en liten samlare i oss alla... fast på olika saker. Just nu samlar jag på udda små kaffekoppar och glada minnen.

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...