tisdag 7 februari 2012

Gamla anor

Förra gången svärföräldrarna var på besök, kom jag och svärmor in på möbler och "månbord" när vi pratade om mitt köksbord. (Nej, mitt köksbord är förvisso inget månbord ;)
Hon nämner då att hon har ett litet månbord, som jag kan få om jag vill ha det?

OM jag vill ha det??? Ja, tack gärna! ;)


I helgen, som gick var de hos oss igen. Då hade de det söta lilla månbordet med sig. Jag gillar det skarpt från första stund! Det är lite skavt och nött såklart, och svärmor sa att jag fick väl måla det. Men, nej! Det tänker jag inte göra, jag gillar det som det är. Fast många av er skulle nog måla det vitt?! ;)
Om jag minns rätt nu, så har bordet tillhört min svärmors pappas faster, Edit, som visst bodde i Stockholm. Så nu har bordet kommit nästan "hem" till sina gamla trakter ;)

Såklart, har jag redan hittat en perfekt plats för bordet i nya huset också... :)


Maria

10 kommentarer:

  1. Fint! Vilken tur du har. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Godmorgon vännen!!
    Vilket fint bord...och så kul att få ngt som har några år på nacken!!
    Förstår att du inte tänker måla det..är väl det som är charmen..att det skall se ut som det gör!!
    Önskar dej en underbar dag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Superfint, vad snälla svärföräldrar du har. Det är fint som det är tycker jag. Ha en skön dag. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  4. Kul att det hittat hem:)igen. Jättefint som det är. kram!

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att det fina bordet fick en ny ägare! Vackert!

    SvaraRadera
  6. Så kul att få, jättefint litet månbord kram

    SvaraRadera
  7. Hej Maria,
    Va fint ni får till det i huset!!!
    Jag har haft broderiprogram frågor i huvet som jag sökt o sökt svar på utan att hitta, tänkte du kanske hade svar?
    Har inte din mail, har du lust så vore jag jätte glad om du vill maila mig så slipper jag ta upp plats här i din blogg!

    Kram,
    Malin


    killmamma@hotmail.com

    SvaraRadera
  8. Vilket underbart bord!! :) Vackert som tusan!
    Hoppas allt är bra med dig, saknar dig!
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Vilket fint bord! Kul att få något som har funnits i släkten.
    KRAM

    SvaraRadera
  10. Å tycker mycket om månbord! Har alltid velat ha ett.

    Lyckliga du som har fått ett! Perfekt till nya huset

    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...