torsdag 2 februari 2012

Inte långt kvar nu!

Dagar och veckor bara rusar fram! Husbygget är snart ett färdigt hus! Men än återstår en hel del "finish" som ska på plats!

I helgen, kaklade jag klart kökskaklet och igår fogade Mannen i mitt liv, detta.


Vi är så nöjda! det är mycket vitt, jag vet... Men det blir en svart fläktkåpa också och så ska jag upp med ett par hyllor, med lite "piff" på, så det blir nog bra!

Bänkskivorna i sten skulle kosta över 50.000:- till vårt kök, så vi valde faktiskt bort dem. Det fick bli "fusksten" istället. Högblank och riktigt snygg, tycker jag.
Köksön, kan vi inte göra klart förrän vi har lagt in golvet i köket.

Det är rätt många kvadratmetrar som ska läggas in i kök/vardagsrum....

Sist men inte minst, så måste jag ju visa er detta...

Det här, förstår ni... det är dörren in till mitt alldeles egna arbetsrum! Det ligger lite "vid sidan om" känns det som. Man får gå igenom vårt lilla "kapprum". Är så glad över det rummet!

 Snart ser vi ett slut på detta som samtidigt är en början på något nytt!

Maria

13 kommentarer:

  1. Godmorgon vännen!!
    Såå fint köket blir!!
    Stilrent och snyggt!!
    Härligt med ett eget rum..:)
    Önskar dej en fortsatt mysig dag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. God morgon vännen. wow vad fint det blir i köket, ja hela huset.
    Så lyxigt att få ett alldeles eget rum;)
    Får önska dig en skön dag, här ska vi få snökaos:)
    Kramkram<3nettan

    SvaraRadera
  3. Jättefint kök! Jag tycker att ni valt snygga dörrar och ditt arbetsrum ska bli roligt att få se mer av sedan. Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Vad snyggt köket blev!! Åh jag vill också ha nytt kök och lite större sådant med. Ja, nån gång ska jag lägga in det i planeringen när han inte märker! ; )

    Härligt med en egen lite vrå!!
    Snart har du tid att träna du med och få en lika skön känsla i benen som jag.

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  5. Supersnyggt kök, älskar kaklet! Och innedörrarna är också fina, likadana som vi har :-)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jättesnyggt alltihopa! Å vad kul att det börjar bli klart. Snart är det dags för piffet också:) Kul! kram

    SvaraRadera
  7. Så fint det blir i ert kök! Så kul med nytt kök man tillbringar ju mycket tid där. Skönt att få ett eget arbetsrum oxå :) Ha en skön helg! Kram Suss

    SvaraRadera
  8. Köket är jättesnyggt, inte alls för mycket vitt. Härligt med ett eget rum, står högt upp på min önskelista.
    Hoppas du har en bra helg.
    Kram Berit

    SvaraRadera
  9. Så fint det blir med skåpen hela vägen upp till tak!
    Skall bli kul att se piffet sedan! Köksprojekt är så himla kul! Här hemma bygger vi köksö just nu...
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  10. Men så fint kök ni kommer att få! Kaklet var ju såå läckert! Spännande husprojekt! Återkommer gärna till din fina blogg!

    SvaraRadera
  11. Spännande! Det blir superfint och vitt är ju så fint. Det blir en superfin bas som ni alltid kan variera med färg på annat. Kanon!

    SvaraRadera
  12. det blir ju ursnygt ...vet att du skrev tidigare vad det varför köksbänk / material men du får gärna uppdatera mig igen ..*skrattar...det kanske vore ngt för den här plånboken också ...och vad är det för kakel?

    Kram och tycker verkligen det ser ut som ni kommer få ett alldeles , alldeles fantastiskt hem ....

    SvaraRadera
  13. Kaklet är så snyggt!
    Blir så sugen på att jag göra om hos oss när jag ser ert fina kök.

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...