tisdag 14 februari 2012

Bitarna faller på plats!

Bitarna faller på plats allt mer i vårt kära nya hus.
Nästan all parkettgolv i kök/vardagsrum har "klickats" in. Jag propsade lite på att få 2-stavig ek. En aning dyrare, men jag fick som jag ville ;)

Några ljuslyktor har fått flytta in ;)
På köksön har bänkskivan kommit på plats. Det ska monteras en liten diskho, så småningom .Nu i veckan väntas vinkylen,(som ska stå under) levereras .

Den fina marockanska lyktan har fått sin tilltänkta plats. I ena fönstret vid sidan om, där murspisen ska stå. 


Den har vi förresten köpt nu, och "släpat hem". 300 kg totalt med skorsten och allt... Den fina kakelkaminen, som jag hade fastnat för hade ju utgått. Nu har vi haft några månader på oss att fundera över vad vi ville ha istället. Det blev en sån här: en Contura 690.
Bild via contura




Trappen har monterats. Eksteg och vitlackade vangstycken blev det.

Vårt sovrum har fått en fondvägg. Jag är väldigt svag för rutigt, när det gäller klänningar och kjolar.... Nu har jag fastnat för rutiga tapeter också ;)

 Det var lite svårt att få en skarp bild, med dålig belysning och rutigt ;) Till sovrummet har mannen i mitt liv valt en brun heltäckningsmatta. (Dörröpnningen som syns leder in till vår Walk-in-closet)

Rutigt blev ju även golvet i det lilla badrummet, som finns på nerevåningen.. Schackrutigt, med vitt och svart klinkers.

Efter lite funderande fram och tillbaka huruvida vi skulle ha en svart eller en vit kommod till tvättstället, så blev det till slut en svart. Bryter av snyggt mot det vita kaklet.

Hade sån tur i helgen, då jag hittade en hylla för handdukar m.m. som passade precis i mått mellan kommod och vägg ;) Fynd för halva priset dessutom. Jag tackar! ;)

Det går undan nu, jag hinner knappt med att fota och än mindre blogga... Några bilder har tagits med iphone, eftersom "riktiga kameran" inte alltid varit med. Därav den dåliga kvalitén på vissa bilder...

Nu börjar det bli mer hemtrevligt i nya huset, än i gamla... ;) 


Maria

15 kommentarer:

  1. Önskar dig en fin Alla hjärtans dag!

    Huset blir jättefint, Maria! Det är så roligt att följa ert bygge. :)

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Tänk att det är så nära nu! Så snygg kamin ni valt och varför skulle den inte vara det när ALLT är så otroligt läckert. Maria, glöm inte att det alla hjärtans dag idag. Sköt om er! KRAM Pia

    SvaraRadera
  3. Godmorgon vännen!!
    Såå fint huset blir!!! Verkligen stilrent!!!
    Jag önskar dej en fortsatt underbar Alla hjärtans dag!!! Kram/Annika

    SvaraRadera
  4. Det blir jättefint!
    Härligt att inredningsdetaljerna är på plats!!! Inte din man va? Snygg kamin och snyggt med den svarta komoden, du har alldeles rätt att den bryter av fint! Vart har du köpt hyllan!
    Skickar en alla hjärtans kram till dig!
    Helena

    SvaraRadera
  5. Det tar sig! Snygg spis ni får.
    Hyllan på lilla toan var ju klockren. Kul att saker börjar komma på sin plats.

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  6. Å så fint det blir!!

    Vad roligt att du visar.

    Kramar och Happy Valentine!

    SvaraRadera
  7. Jättesnygg kommod och hylla, ovanligt med svart.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  8. Ursnyggt! Och kaminen var ju jättefin!

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Halkade in här via Kias blogg. Så spännande med husbygget det ska bli roligt att följa.
    //Cicki

    SvaraRadera
  10. men gud såå avundsjuk jag blir!!! vinkyl! vilken superfin kamin! golvet ja allt så himla fint!
    Oj vad ni måste ha fullt upp nu men så himla kul! kram

    SvaraRadera
  11. Så fint ni får det i nya huset!!
    Förstår att ni har fullt upp just nu.... Jobba inte för hårt bara. Kram Suss

    SvaraRadera
  12. Gillade verkligen det svarta i badrummet. Blev mycket sugen att måla mitt badrumsskåp (furu) svart istället. Nu har jag delat vidare awarden jag fick av dig för ett tag sedan! Många tack igen till dig för den!

    SvaraRadera
  13. Ojojoj vad fint det blir! Som ni har jobbat.
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  14. åh allt ser ut att bli så fint....samma smak...:)

    Kram

    SvaraRadera
  15. Gu så snyggt golv!
    Tänk jag minns hur det känns när allt kommer på plats och man har så mycket att fota och skriva om men inte riktigt hinner med. Det var mindre än ett år sedan som mitt liv såg ut lite som ditt :-) Det är sååå kul att vara mitt uppe i det tyckte jag då och nu. Kan redan tänka mig att göra om byggandet igen.
    Ha det gott!
    Anette :-)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...