tisdag 14 november 2017

Strykning och vinterpyntstankar...


Goder afton så här på Tisdagskvällen!



Hm... vissa kvällar är man mer effektiv än andra...  Här har man hunnit en hel del sedan man kom hem från jobbet....




Fastän det var långdag på jobbet med Apt (= Arbetsplatsträff) och vi slutade kl 18. 



När jag och min kollega M gick hemåt så pratade vi om att det var fullt i snö för precis ett år sedan...  Det snöade idag också, men absolut inte som förra året då det kom en hel del där kring den 10:e november... Alldeles för tidigt, om ni frågar mig! 




För mig kan snön gärna få vänta till den... ja ska vi säga... till Lucia??? Jag är inget fan av vintern alls...  



Men vinterpynt gillar jag skarpt!  Och när jag stod och strök en timme tills alldeles nyligen (ja, det var det jag hann med nu när jag var så där effektiv efter att ha diskat undan efter kvällens middag) så var det mest vinterpynt jag stod och tänkte på under tiden.



Det är lite märkligt för jag har inte hunnit tänka så mycket på det än... Jag brukar gå igång på det där i slutet av oktober redan... och det är alldeles på tok för tidigt tycker Mannen i mitt liv... Ja, han har nog kanske rätt...?  Fast det ärr ju så mysigt att ta fram vinterpyntet och göra så där mysigt till advent och jul...


Att jag inte tänkt så mycket på det i år är nog för att jag har varit fullt upptagen med att fixa med piff och möbler till Wikers Bohus, skulle jag tro? Och än är det saker att fixa med, så vinterpyntet kommer inte komma fram förrän till slutet av November i år! Lagom tycker Mannen i mitt liv ;) 



Men det kan ju vara bra att vara lite förberedd i alla fall, så när jag stod där och strök så tänkte jag lite på hur det sett ut förra året och kanske året innan det... (Bilderna är från förra vintern) Vilka färger och lite sånt. Vilka ljusstakar och stjärnor som ska stå var...? För här hos mig finns inga fasta traditioner som är orubbliga ;)  Inte illa att hinna både en timmes strykning och samtidigt planera vinterpyntet... ;) 



Maria

4 kommentarer:

  1. Vinterpyntet är nästa roligare än julpyntet..😊 Snart dax att sätta igång..!!Härliga bilder..😊👍
    Ha det bäst, fina Maria !
    Kram från Kate

    SvaraRadera
  2. Så jättemysigt att se alla vinterpyntsbilder. Snart är det dags:). Jag har mitt pynt lite utspritt, några lådor har hamnat på landet, och jag vet inte om vi får hem dem hit innan jul. Men då blir det ju läge att köpa lite nytt:). En ny ljusstake köptes faktiskt nu i helgen:).
    Vilken härlig mässa ni var på i helgen, kul att göra det med era vänner år efter år.
    Ingen snö här, det har regnat nästan hela dagen.
    Lång dag på jobbet för mig också, till kl 17.
    Kram på dig vännen

    SvaraRadera
  3. Mysfaktor på alla bilder. Jag ska sätta lite fart nästa vecka tänkte jag. Sedan vart jag ju avis på mässan. Fast just nu är jag så himla slut och trött att jag inte skulle ha orkat. Måste hitta tillbaks till mitt gamla energirika liv. Ska börja luska i vad det kan vara nu. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  4. Jag är också extremt sen i år. Förmodligen för att situationen är lite annorlunda för mig. Och dessutom försöker jag att inte stressa. I helgen får det nog bli lite pyssel ändå.

    Vad fint och mysigt ni hade det förra året. Är säker på att det kommer att bli minst lika fint i år!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...