torsdag 12 oktober 2017

Kärleksmånaden Oktober! Att ha hittat drömprinsen och fått en del av Smögen ;)


Oktober är verkligen min "kärleksmånad"!  Jag tokgillar hösten och kanske speciellt månaden Oktober sedan si så där 27 år tillbaka...  För det var ju i Oktober jag mötte den stora kärleken! Året var 1990 och datumet den 12:e oktober! En fredag.  Vi möttes på ortens  bästa "hängställe" på den tiden. Man måste nog nästan säga att det var kärlek vid första ögonkastet... För sedan dess har vi varit oskiljaktiga...  Det har liksom varit Mannen i mitt liv och jag sedan dess! "27 årsdag" idag, och 24 årig bröllopsdag i måndags. Oktober - kärlekens månad! 



Jag ska inte trötta ut er med hur fantastisk han är på alla sätt och vis, Mannen i mitt liv.  Tänker bara nämna att han är det! Fantastisk på alla sätt och vis! Förutom när jag är bombsäker på att jag har rätt och han är bombsäker på att det är han som har det... ;) =) Haha... humor är viktigt! Och vi skrattar gärna och ofta tillsammans. 


Ja, han gör mig lycklig helt enkelt! Jag måste ha hittat drömprinsen den där kvällen. Vi pratar ju ofta om livet och våra drömmar... och en dröm vi haft i några år är ju att skaffa oss ett eget ställe på västkusten. Förra året började vi förstå att drömmen kunde bli ett mål istället för bara en dröm. Och i slutet av September förra året, när vi satt ute på Fjäderholmarna i höstmörkret, då lovade Mannen i mitt liv att jag skulle få det där huset, någonstans i Bohuslän.


Han håller vad han lovar... vi köpte ett hus i Juni i år, men tillträdet var ju inte förrän i Oktober... Nu är det Oktober och det passar ju alldeles ypperligt att förverkliga sin fritidshusdröm i Oktober - kärlekens månad! 


Maria

6 kommentarer:

  1. Mysigt med en kärleksmånad, ni är så fina tillsammans. Det är så häftigt att ni köpt huset på Smögen. Och så fort det gick från att vara en dröm till att bli verklighet.
    Ha det gott vännen, och tänk att nu ses vi snart. Längtar dit
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Jag har också Kärleksmånad i Oktober med "mannen i mitt liv" dock inga 27 år men 7 år är inte fy skam det heller :) Stort Grattis till ER! Är så nyfiken på erat smögenhus, ska bli kul när vi sen får se era bilder därifrån, kram Eva

    SvaraRadera
  3. Grattis till allt; oktobermånaden, kärleken, smögenhuset, 27 år, bröllopsdagen och självaste DRÖMPRINSEN... Utan han ingenting.. typ :) :)
    Oktoberkram från Kate

    SvaraRadera
  4. Grattis till er kärleksmånad och vad mycket härligt ni har att fira. Tänk att ha ett hus i Bohuslän, ska bli så spännande att få se bilder. Ha en mysig och fin helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Vilket vackert inlägg.....<3
    Jätte romantiskt att det var just den här månaden ni fick ert drömhus...;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  6. Leve kärleken!
    Otroligt fin miljö runt drömhuset, love it!

    Kram Jenny

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...