söndag 24 september 2017

Plockat in lite av trädgården


Söndag kväll. Det har varit en lugn och skön söndag, där jag hunnit med både det ena och det andra.  Först på förmiddagen hämtade jag upp dottern S och vi åkte till stora köpcentret. Tanken var att vi skulle köpa tyger. Tyger till ett lapptäcke till bebisen som växer i S´s mage... och tyger till kuddar till soffan på Smögen... Men vi kammade noll. Hittade inget av det som passade. Tyvärr. Däremot fick jag tag i vinröda kuddar som jag skulle ha. Och så köpte jag något annat vinrött som jag velat ha ett tag... 


När vi var klara följde S med mig hem, och vi grillade korv ute, till lunch. Sånt gillar jag mycket! Att grilla så här på höstkanten och äta ute i solen... Fäöl idag har det varit sola hos oss! En underbar dag med tjugo grader varmt.  Jag har rensat ur mina pallkragar på "gammalt skit" och köpt blommor och placerat på trappen. Jag har  ansat de vildvuxna rosorna på framsidan och torkats av räcket på porchen. Så nu är räcket rent och vitt igen och rosorna ser lite mer jämnvuxna ut. Jag klippte av lite nypon från rosorna som jag petade ner i den lilla rosbuketten som jag hade på spishyllan. Genast lite mera höstkänsla...


Trädgårdshortensian som jag hade i en stor korg på trappen, den har jag klippt ned.  Man ska inte beskära den nu, det vet jag men strunt samma, jag ville så gärna ta in blommorna som snittblommor till köket. Jag har iegentligen ingen aning om hur man hanterar en trädgårdshortensia i alla fall, om den ska sitta i rabatt, eller i kruka...  så det spelar ingen roll om den inte kommer igen nästa år ;) 


Nu får jag njuta av hortensian som snittblomma i köket ett tag. Tänk att den var blå när jag köpte den i maj... och nu är den mera rosa-vinröd... Så vacker och samma där... nu blev det lite mera höstkänsla i köket. Varmt och ombonat. Jag har fått för mig att jag ska köpa ett par kuddar till kökssoffan i lite murrigt rost-orange...  Så mysigt när man kan plocka in lite från trädgården! 

Nu blir det snart pulled chicken här, som serveras som hamburgare. Sedan blir det nog ett avsnitt av Hassel, tror jag minsann! Vad hittar ni på denna söndagkväll och vad har ni roat er med under dagen? 



Maria

4 kommentarer:

  1. Låter som en mysig dag, synd att ni inte hittade några tyger som ni gillade. Mysigt med lunch ute. Daniel grillade mackor och på dem hade vi kantareller, så gott.
    Vi tittar på The Good Wife. Och idag har vi varit i Särö...igen:) Kan liksom inte låta bli:)
    Ha en fin kväll vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Vackert med höstfärger hos dig!
    Kram Rektorskan
    http://happyvardag.se/2017/09/24/vardematare-och-fotboll/

    SvaraRadera
  3. good topic thanks for post for sharing on website ..
    หนังไทย

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...