onsdag 13 september 2017

Min "dressade" look och två par skor nästan likadana...


Jag har nog alltid gillat kläder, men inte räknat mig som direkt modemedveten. Har aldrig varit först med det sista, utan snarare har jag nog ofta velat känna in och vänja mig vid vissa saker innan jag tar dem till mig. Och vissa saker fatsnar jag för och verkligen fastnar i... Någon som är lite likadan, eller? 


 För si så där en 6-7 år sedan typ, så tog jag verkligen till mig det där med volanger och spetsar. "Odd Molly-stuket" typ... Tyckte nog att det var väldigt mycket "jag". Sedan för ett par år sedan, så började jag tröttna ordentligt på det där romantiska... och började plocka in lite mer "dressade" kläder, lite mer klassiska plagg kanske man kan säga. Klänningar utan volang längst ner ;) Skjortor istället för tunikor... ja, ni kanske fattar. 


Jag hade mycket kavajer och så, när jag var ung 18-19, för det var mycket sånt då och faktiskt... jag känner mig väldigt bekväm i lite mer klassiska plagg.  Nu när jag är en mormor passar det bar med mer "mogna/sofistikierade plagg" haha... ;) Just kavaj använder jag kanske inte så mycket. Men mina två trenchcoats gillar jag skarpt! Den här beiga kommer från STOCKH LM  / MQ och det gör även blusen.  Den här stilen känns verkligen som "jag" just nu! 


Den där blusen i vinrött-vitmönstrat fick mig verkligen att vilja ha ett par skor i vinrött denna höst... 


Flera gånger i somras har jag sneglat på ett par lågskor i mocka, typ sneakers... Då tittade jag på ett bar ljusblå. Från märket DASIA.  När jag nu helt plötsligt såg att de fanns i vinrött... då slog jag till! Jag hade redan beställt de i svart från ett annat märke, CLOU... Men de vinröda levererades först. Och jag funderade fram och tillbaka om jag verkligen skulle ha två så par lika skor fast i olika färg... men efter att ha rådfrågat/messengerbombarderat den här  tjejen och även frågat Mannen i mitt liv, så var saken avgjord! Jag behöll bägge paren ;) 


Alltså... så himla sköna och snygga! De vinröda har jag hunnit använda en del sedan jag fick dem för en vecka sedan. De svarta har jag bara testat ännu. Men känner att det är bra köp båda paren. De svarta är ju väldigt användbara och de vinröda känns lite roliga för att det är lite färg i tillvaron ;)  Jag beställde ett par vinröda mockastövletter också, just för att jag tycker det är så snyggt med vinrött denna höst... de kom idag, men de kommer gå med returen, de var mer lila och det vill jag inte ha. Kanske hittar jag några andra, annars får det väl vara ;)  Så kan jag väl tillägga att ...jo, jag vet att volangerna är tillbaka i modet ;) Fast kanske i lite annorlunda tappning, ofta placerade på annat sätt på plaggen ;)  Jag kommer nog ta till mig det också, så småningom... 



Maria




6 kommentarer:

  1. Ohlala, så snygg du är. Jag sitter och fnissar här i soffan, messengerbombarderat :) :). Bara kul att kunna hjälpa till:). De är jättesnygga båda skorna, och din klassiska stil gillar jag. Och sötaste Ferry också.
    Okej, trist med stövletterna. Men du hittar säkert ett par andra.
    Tack för länkningen.
    Ha en mysig kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Hallå snygging...å jag fnissar när jag läser om din klädresa..för den låter lika-samma som min... från spetsar o volanger till lite mer classy...;)
    Å jag håller med alla här längre ner... du är jätte snygg i byxor också...
    Älskar ju din röda matta i hallen och jag är nog lik dig där med...hihi...älskar också extra mycket att fixa o ändra på hösten...

    Jobbigt att ha någon i sin närhet som inte mår bra....jag vet exakt hur man känner sig..:( Det är ok att inte orka precis hela tiden..bara man orkar finnas där för det mesta... <3 Stor kram fina Maria!

    SvaraRadera
  3. Himla snyggt de där!! :) Hoppas du får en toppen vecka o helg. Kram

    SvaraRadera
  4. Så snygg du är! Man kan inte tro att du är en mormor! Jag gillar den där stilen!

    SvaraRadera
  5. Hallå snygging! Jag tror jag är lite modemedveten, gillar att hänga med, men är absolut inte först ut, utan ser och kollar om det är något jag gillar först. Ibland önskar jag att jag var mer classy, så jag inte blev så sugen på nytt hela tiden. Gillar dina skor mycket, kanske för jag har liknande hi hi. Gillar verkligen vinrött på hösten.
    Kram Helena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...