måndag 18 september 2017

Måndag igen efter en riktigt bra helg!


 
Så var det Måndag igen! En riktigt bra helg har jag haft! Hoppas ni också har det!? Jag räknar ju nästan min helg från Torsdag kl 11:30, då jag slutar jobbet för veckan. Lyx, tycker jag! I Torsdags jobbade jag dock till kl 12 ;) Inledde sedan ledigheten med ett frisörbesök.
 

Sedan har ledigheten rullat på i lagom tempo. Bra saker har skett som att "Någon" har fått sin tid för operation, så nu hoppas vi att allt blir bra efter det! Vår yngsta dotter, W, har fått sitt körkort! Det underlättar mitt och Mannen i mitt livs tillvaro något enormt att slippa känna det där tvånget att vara tillgänglig för att skjutsa och hämta i stallet. Varje dag. Året om...
 

Självklart är det en lika stor befrielse för W själv, att kunna åka som hon vill utan att vara beroende. Så nu går den lilla Toyota Aygo  (vår tredje bil) varm igen, må ni tro!
 

Jag har gjort flera fina fynd till vårt "Wikers Bohus". Bland annat ursnygga lampor... måste nog visa er dem någon gång.  Vi har varit en snabb sväng in till Sthlm city och shoppat lite kläder. Jag fick en välbehövlig kappa till vintern. Något som min egen fashionista, dottern A, har sagt länge att jag borde ha, jag som så ofta använder klänning... ;)
 
 
Klänning, det hade jag ju så klart även i Lördags när vi var på The Winery Hotel med våra fina vänner från Dalarna. Gjorde ett misslyckat försök att fota mig själv där på hotellrummet i halvkropps-spegeln (saknade en helfigurspegel, det finns väl alltid på hotellrum!?) vilket resulterade i att jag bara ser sur ut och att mina snygga stövletter inte syns på bild... haha...;)
 

Det var andra gången som vi besökte TWH tillsammans, och vi har redan bestämt att det är dags i vår igen... TWH är ett roligt koncept, ett hotell med egen vintillverkning och vingård i Italien. På hotellet finns så kallade vinomater, där man smidigt kan testa viner på egen hand, olika sorter och olika mängd i glaset. Så finns gym och pool också. Och restauranger. En inne på själva hotellet och en på hörnet i samma byggnad.
 

Vill man shoppa är det inte allt för långt till Mall of Scandinavia. Men det hoppade vi över. Har ni inte besökt TWH så kan jag verkligen rekommendera det, då det är lite mer än att bara vara på ett hotell.

 
Som alltid med dessa vänner så hade vi ett riktigt trevligt dygn med skratt, prat om allt mellan roligheter och allvar, god mat och dryck...  Vi har känt varandra ganska många år (mer än 20) så vi känner till varandras familjer och så...
 

 
Med må-bra-kontot påfyllt åkte vi hem efter frukosten och hemma hos oss fick vi sedan en mysig kväll med alla barnen och respektive och barnbarnen. Vi käkade korv och bröd i all enkelhet och bara var tillsammans några timmar så där en söndag! Perfekt avslut på en riktigt bra helg!
 
 
 
Maria

6 kommentarer:

  1. Tihi,den där klänningen har jag med ;-)
    så härligt med en sån "fylla-på-helg"
    Jag har ju verkligen haft värsta "fylla-på-veckan" jag :)
    Helt galet härligt har vi haft det!
    Kraaaam Anna

    SvaraRadera
  2. Vilket annorlunda hotell. Jättekul ju. Måste kolla in det. Grattis till dotterns körkort, förstår att det måste kännas härligt. Hoppas allt blir bra med den som ska opereras. Hälsan är viktig. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Grattis till körkortet! Ja, det underlättar att de kan ta bilen själva och för oss att M kan plocka upp småsyskon om det krisar. :)

    Tiden går fort! Snart kan du börja piffa i nya huset. Spännande!
    Ha det toppen!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  4. Snygg klänning! Den är riktigt fin=)
    Vilken mysig helg ni har haft det. Kram kram

    SvaraRadera
  5. Så, nu har jag läst ikapp lite här efter vår resa. Jag hoppas dina bekymmer lättat eller snart kommer att lätta!

    De där gula kuddarna blev ju inte alls tokigt. Riktigt coolt faktiskt. Hehe, ja det är ju verkligen så att vissa saker man blir så trött på plötsligt kan vara okej och till och med snyggt efter ett tag :-)

    Tänk att det snart är dags för tillträde! Herregud, jag tyckte det var en evighet fram till dess, då du berättade om köpet. Spännande!

    Det där The Winery Hotell har jag aldrig varit på. Förmodligen skulle jag också gilla det. Vi verkar ju ha rätt lika smak när det gäller sånt där ;-)

    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. thank you for this your broadcast provided bright clear concept..
    หนังตลก

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...