måndag 11 september 2017

Höstrött


 Höstrött. Hösttrött. Två nästan likadana ord när man tänker efter ;) Rubriken är höstrött. HÖST  RÖTT 


Nog för att jag känt mig lite trött också den sista tiden, men det beror inte på hösten, det beror på förlorad sömn, tankar, viss oro och kanske lite rädsla. 


Men det lägger vi ingen tid på nu! Nu var det HÖST RÖTT som det skulle handla om! 


För igår eftermiddag då städade jag i vår hall. Dammsög och vädrade de ljusa mattorna för att lägga undan dem i förrådet.  Och plocka fram de röda mattorna från förrådet istället. Ljusa den ljusa årstiden och mörka den mörka årstiden. 


Så tog jag in lite rönnbär också, som jag dekorerade mina ljuslyktor med. 


Så mysigt att tända dem när det började skymma.  Känna den där nöjda känslan av ett nystädat och "ny-piffat" rum.  Tänk vad ett par mattor kan göra skillnad. Så varmt och ombonat med det röda...


Jag brukar ju säga att jag är "inredningsnörd", jag tänker ofta, ofta på inredning och  inspireras vid olika tillfällen, får idéer titt som tätt som jag vill förverkliga...  Men lite så där extra sugen på att piffa och fixa, det är jag nog på hösten faktiskt! 


Kanske är det något som ligger i människans natur (i alla fall i den här människans natur) att vilja "boa" in sig och göra det varmt och mysigt inför stundande vinter...? Kan det vara så? Fast egentligen har jag en till "topp" när det gäller lust att "piffa nytt" och det är efter jul och nyår, när det går mot ljusare tider... så kanske är det just när något liksom "vänder"? Vad tror ni? Någon som känns riten sig i mina funderingar? 



Maria


4 kommentarer:

  1. Men så snyggt du gjort, förstår att du är nöjd. Fint det blev med rönnbären. Jag tycker också om att boa in mig på hösten och tänka nytt och fräscht efter nyår:). Skulle beställa jackan nu, och så är den S L U T... blir så trött:) Att jag aldrig kan slå till fort nog:).
    Ha en mysig kväll
    Kram Maria


    SvaraRadera
  2. Wooow så fint du ar fixat. Särskilt rönnbären i ljuslyktorna. Härmar direkt. Kraaaam och rött är fint och varmt/ Pia

    SvaraRadera
  3. Nu har jag läst dina senaste inlägg och måste säga GRATTIS till nya barnbarnet! Och så, det där lite tråkiga. Jag har nog tyvärr blivit en sämre bloggare pga att jag fått svårare att lämna ut saker som kanske funkade bättre förr. Det är ju så med livet att i en viss tid sker saker runt en som gör att i alla fall jag blir lite mer tillbakadragen. Som hände mig i vintras, som hände i somras... I helgen kändes allt fintfint, vi var ute och promenerade och fick den där sköna känslan att nu, nu har jag energi, nu kan jag påbörja de där projekten hemma som väntat så länge. För det där boandet, det tappar jag helt när det finns saker som tar energi och skapar oro. Det är nog mina slags skyddslappar för att kunna gå vidare... Sen en söndags kom ett jobbigt samtal som fick hjärtat i halsgropen, som jag måste lösa. Du beskriver ditt "dilemma" så fint, jag kan nog inte skriva om mitt alls på bloggen tyvärr och får nog bearbeta en tag. Man vill ju alla så väl och att alla omkring en ska må bäst, men så är det ju tyvärr inte. Stor kram! ** Milla

    SvaraRadera
  4. Så fint du har gjort. Håller med om att det är mysigt att boa in sig, men jag är verkligen inte redo för det ännu. Har till och med de fladdrande sommarvoilegardinerna kvar. För övrigt är jag Höst Trött redan, men det beror nog mer på förkylningen som däckat oss.
    Kram Rektorskan
    http://happyvardag.se/2017/09/12/en-betraktelse-fran-ett-forkylningsperspektiv/

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...