måndag 21 augusti 2017

Ett par timmars söndagsvandring intill Mälaren


 Jag och Mannen i mitt liv hade bestämt att ta en promenad tillsammans på söndagen.  Det är ju lite kul att motionera tillsammans någon gång då och då ;) 



Mannen i mitt liv kom med den briljanta idén (enligt honom är nog alla hans idéer briljanta, när jag tänker efter ;) ) att vi kunde ta bilen ner till Mälaren och promenera/vandra i naturreservatet som finns där.





 Kungshamn - Morga heter det och den som vill kan läsa mer om det här till exempel.  Vi drog på oss "vandrarbyxorna" och tog bilen den gamla Stockholmsvägen in mot Uppsala. Efter vägen där kan man parkera på några ställen och vandra på längs stigarna. 



Vi har gjort det några gånger förut men den här gången stannade vi och parkerade på ett annat ställe än vad vi gjort tidigare och gick en annan sträckning.



Så underbart vacker miljö och natur!!! Vi bestämde rätt snart att det här måste vi absolut göra om! Vi gick genom hagar med kossor och på stigen längs vattnet. 



Ibland gick det uppför och mera inåt skogen. Vi gick uppe på en ås och vi beundrade gamla knotiga ekar...


Vi vandrade på fram till något som tetet Djupviken och där stannade vi en stund för en liten lunch. Kaffe och macka. Tänk att en simpel tekaka med något dygn på nacken, kan smaka så vansinnigt gott när man sitter med sin älskade ute i naturen så där...



Vi satt där och njöt av lugnet och pratade om ditt och datt. Kanske mest om hur viktigt det är att ta vara på livet, vara mer i nuet... Att "leva" även i vardagen, inte bara vara vid liv ;) 



Vi vandrade tillbaka mot bilen och stannade till då och då och bara beundrade utsikten och miljön.  Njöt av stunden kan man väl lugnt säga.  Och om jag ska vara helt ärlig så gick jag och hoppades på att inte träffa på en björn... haha... typiskt mig ;) 



När vi kom tillbaka till bilen hade vi varit ute nästan ett par timmar. Så himla härligt! Förr var jag dålig på sådana här saker, tyckte att på söndagar ville jag "ta vara" på den sista lediga dagen med att få¨saker gjort hemma innan vardagen knackade på dörren igen. Inte "slösa" bort tiden på sådant här...  Nu är jag bättre på att ta vara på söndagen för att göra sådana här saker.  Söndagen är ju fortfarande en ledig dag och inte bara en "dag före ny arbetsvecka" . Förstår ni vad jag menar? ;)  Och nu är det Måndagsmorgon, jag har tagit en 40 min pw och är laddad  för ny vecka och nya möjligheter!


Maria

2 kommentarer:

  1. Gudars så vacker miljö och vilka härliga bilder. Jag och Mr C hade bestämt att vi skulle ut och promenera varannan dag på semestern....Det började bra...men vad hände.... en!!! en morgonpromenad på fem veckor, det är inte ok liksom..... Men visst vi hade förutom det en helt galet mysig semester, bästa på länge... Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder! Dit måste jag också!!! Såååå fånigt, jag tror inte jag varit där nånsin, trots att jag är född och uppvuxen nästan där! Nu på senare tid har jag sett att många vandrat där, men inte fattat hur fint det är. Så tack!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...