torsdag 6 juli 2017

Sista dagen, sen semester!!!!



Sista arbetsdagen sedan semester! Äntligen, jag säger ÄNTLIGEN!  Nästa år tänker jag planera min semester annorlunda, var så säker... Igår var en ganska tuff jobbdag också, så det stärkte ännu mer att jag jobbar på "övertid"...  En jobbig dag som jag varken vill eller kan gå in på varför, men det är ju tur att man kan få sig ett gott skratt också!  När jag ser att ett barn (typ 4 år) går som om den skulle ha något bak i byxan som ska bort, eller att de lånade utklädningsskorna egentligen är ett par storlekar för små... kan ni kanske tänka er hur det såg ut, på ett ungefär? Hen liksom vaggade fram och hade händerna knutna framsträckta framför sig och "putade" lite med rumpan...
 Jag tittade på hen och frågade något i stil med  -"Varför går du så konstigt..." .
 Alltså svaret jag får... "Jag är en mormor, jag har rullator..." 
Tack för det! Underbara ungar som påminner om varför jag har det jobb jag har!!!  Deras fantasi, nyfikenhet, kreativitet och glädje... Den ger energi!
Imorse gick jag upp i tid och tankade lite extra energi inför denna sista arbetsdagen, jag tog en dryg halvtimmes powerwalk, vilket gjorde gott för själen !  Så härligt att gå igenom skogen i morgonsolen och känna dofter och lyssna på ljud. Så vackert! Var ju bara tvungen att stanna upp och fota den söta mobilen (nej, inte en mobil som i mobiltelefon)  som hängde där i trädet... Det var något rogivande över den där den hängde i trädet och träffades av solens strålar, förmodligen tappad ur en vagn... Hoppas den som tappat den hittar den igen.


Ännu lite extra energi fick jag när jag kom hem och kände dofterna av våra underbara kaprifoler som slingrar sig i spaljéerna på porchen...  Tokgillar dem!  Efter dusch och en skål havregrynsgröt så hoppas jag nu vara totalt laddad för denna sista långa arbetsdag...  Semester i sikte! =)
Maria

2 kommentarer:

  1. Härligt, här semestras det för fullt :) kramis Diana

    SvaraRadera
  2. Skönt med semester! Jag jobbar en vecka till, sen så... :)
    // M-L

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...