fredag 28 juli 2017

Nittsjö keramik till vårt andra hem, vårt "Wikers Bohus"


När vi gjorde den där lilla roadtrippen i Dalarna, så besökte vi ju även Nittsjö. Jag var ju där för första gången förra året och trodde väl inte att det skulle finnas så pass mycket i min smak. Trodde det var alldeles för mycket "allmoge" för mig ;)  Förutfattade meningar kanske? Men man kan inte annat än gilla detta om man tycker om fina saker, fint hantverk...  förutsatt att man inte fullkomligt avskyr "allmoge" då ;) 


Hur som helst, så shoppade jag loss lite där. Jag hade bestämt redan innan att jag skulle köpa en stor skål denna gången. Men det blev både en stor skål och en mindre skål och en tillbringare... Sanningen är den att jag hade så otroligt svårt att bestämma mig för vilken dekor jag skulle köpa på den stora skålen... jag höll i en och hittade en annan, ställde tillbaka den, och ångrade mig, bytte igen, valde en tredje, för att ändra mig... Mannen i mitt liv höll på att bli tokig på mig: Helt sant! ;) Jag tror att det kan vara så att det till slut var han som bestämde att vi skulle ta den lite jeansblå med vit dekor och med brun insida. Och så tyckte han vi skulle ha en likadan tillbringare. Jag som inte riktigt kunde släppa den där mörkare skålen med vit dekor och ljus insida med ränder inuti... jag slog till på en mindre sådan. Svärmor säger ju att det är en investering att köpa Nittsjö-produkter ;) 


De matchar så snyggt med den ljusa skålen som jag löpte förra året och det är nog mycket möjligt att samlingen utökas med en annan skål nästa sommar ;) De nya skålarna ska flytta ner till vårt hus på Smögen, vårt andra hem. Vårt "Wikers Bohus" . Jag tror att skålen jag hade sedan innan ska få följa med de andra ner. De kommer bli så bra att använda till servering! Tänk bara att fylla den där stora med en massa skaldjur!!!  Jag har ju en vas också, som jag köpte förra året. Missade att fota den tillsammans, men ni kan se den HÄR om ni vill. 

Nu ska jag inta köket för lite matlagning! Ska testa något nytt, vi får se om det blir succé eller inte... ;)  Sedan blir det nog det sedvanliga fredagsbadet... 



Maria




3 kommentarer:

  1. Det kan inte ha varit lätt att välja där inte:). Känner igen mig i att tillslut går liksom Daniel in och bestämmer, om jag håller på och velar för länge:) :)
    Det kommer bli så fina i ert Wikers Bohus. Skålar och uppläggningsfat kan man aldrig få för mycket av.
    Ha en mysig fredagskväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Men hörru, kan ni inte se till att få tillträde lite snabbare på det där huset så man får se bilder :-) Ser fram emot det, både huset, omgivningarna och hur din inredning växer fram!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Åh så fina skålar! Älskar mönstren och färgena! Så fint ihop, kommer bli jättefint i ert hus!
    //M-L

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...