tisdag 4 juli 2017

"Hemmaryck" och prioriteringar innan semester...


 Nedräkningen fortsätter! Tisdag, och med den här dagen är det bara tre arbetsdagar kvar! och när denna dag är gjord är halva arbetsveckan gjord! Yes! 


Jag hade tänkt för några veckor sedan att jag skulle ha hunnit med att storstäda huset rum för rum från tak till golv...  Innan semestern kom... 


Ja, men tanken var ju god och det är ju tanken som räknas... eller...? Ja, för det ser ut som att det nästan stannar där... vid tanken alltså ;)  Det har helt enkelt inte hunnits med någon "extra" städning utöver det vanliga städandet, tvättandet, planerandet och genomförandet av matlagning, stallskjutsning och allt vad det nu har varit. Fast vi har ju gjort lite roliga saker också förstås och det tar också tid. Det gäller att prioritera ;) 


Prioriterade, det gjorde jag igår också. Jag valde bort att "tokstäda" något av rummen, jag gjorde den vanliga dammsugningen i några rum och efter strykningen i tvättstugan så gick jag faktiskt ut och rensade ogräs på baksidan. (och så påmindes jag om att vi ännu inte kört iväg den gamla grillen på "soptippen" och att det fortfarande är några krukor som skulle haft lite planteringar...) Tänkte att det kanske är bättre att det är snyggt utomhus när vi åker på semester.  Inomhus är det ju ingen som kommer se om jag har dammat väggarna och torkat listerna i alla fall, när ingen annan än familjemedlemmar ska vara där och de... ja, de hade nog inte sett det i alla fall.... 


När jag hade tänkt ta framsidans rabatter, då kom regnet... Då prioriterade jag att gå in i uterummet och bläddra igenom nyaste Sköna Hem... Sitta där och se regnet utanför de stora fönsterpartierna... Rätt mysigt och rätt bra prioritering tycker jag ;) 



Ha nu en fin "Lill-fredag", för det måste det väl vara om det är Lilll-lördag imorgon...? Man kan ju alltid prioritera att tänka positivt... speciellt när man som jag inte är så förtjust i tisdagar egentligen ;) 



Maria

4 kommentarer:

  1. Bra prioriterat Maria. Vilken ordning i pallkragarna. Ja nu är det nedräkning, lite trögt så här dom sista dagarna. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Tycker du prioriterar helt rätt:). Men du har ju jättefint på utsidan, inte behövs det göras något där. Och inne vet jag att det är minst lika fint, så ingen fara:). Jag har inte börjat packa ännu, men det hinner jag:). I dag prioriteras att gå till frissan:)
    Ha en fin tisdag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha, ja det är rätt tänkt:)
    Jag har nedräkning nu... I eftermiddag är det jag som loggar och och slår på semestersvaret:)
    Gudars så skönt det ska bli!!!
    Behöver med greja ute, men har inte alls hunnit... Blommorna vid vår entré gör en riktigt gråtfärdig... Men får ta tag i det i slutet på veckan här :)
    Du har det jättefint både ute och inne, så välordnat och snyggt!
    Ha en fin tisdag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Hehe, ja det gäller att göra rätt prioriteringar! Härligt med semester snart.

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...