söndag 30 juli 2017

Ett litet, litet tak är på plats!


 Om man ställer sig lägst ned på vår tomt, i skogskanten...  nästan bakom eken... då ser man vårt hus så här...



Om man sedan zoomar lite så ser man ju såklart huset på "närmre" håll ;) 


Om man backar tillbaka löfte och kliver åt sidan... ja men då kan man se att det hänt något idag!  Baksidan på vårt förråd/carport har fått ett litet skärmtak. 


Vi går lite närmre och tittar och ser att det är ett litet tak, men ack så nödvändigt om jag ska kunna stå där skyddad från regn och plantera lite t ex...  Ja, det fattas både färg och planteringsbord. Och så är det ju en del "skräp" som ska bort förstås innan det är klart och snyggt!  Tänker att man kan ligga i hängmattan där också...


Det växer fram som en liten "innergård" där på baksidan mellan hus/uterum/förråd...


 Små ytor för små sittgrupper, lite avkoppling i spabadet... som bildar en helhet tillsammans...



Jo, men jag tror allt att det blir bra när det blir klart!!! Nu är ju i alla fall det lilla taket på plats! 



Maria

6 kommentarer:

  1. Åh så fint ni bor!!! Måste vara ett gigantiskt hus!? Väldigt snyggt i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Gigantiskt vet jag inte...? ;) Men det räcker gott åt oss i alla fall :)
      /Maria

      Radera
  2. Härligt med alla små sittgrupper och platser som man kan ordna i trädgården. Ibland blir man nästa full i skratt... Pratade just senast igår kväll, att om man skulle bygga ut ett litet skärmtak på garagets baksida över sittgruppen där så kan man ju sitta ute där även om det regnar lite... Men förmodligen så sätter man sig ju då inne på inglasade altanen... :0
    Ni har verkligen ett fantastiskt fint hus...! Njut av dagen, det ska jag göra som får en extra semestervecka då vi har så lite barn som ska ut... :) Ibland är det bra att vara "egen företagare".:)
    Kram från Kate

    SvaraRadera
  3. Vad fint det blir, ja för jag kan ju se hur det kommer se ut när det är klart. Vi kan ju det både du och jag. Fniss! Ha det fint! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Så snyggt och jag älskar ert hus kramis Diana

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...