lördag 15 juli 2017

En roadtrip tankad med energi, inspiration och upptäckarlust....

 
Hej igen, lördag en vecka senare! Här sitter jag i hemma i vårt uterum med en kopp kaffe. Ja, frukosten är avklarad så det är så klart förmiddagskaffe vi snackar om. ;)
 

Jag sitter här och känner mig nöjd och tankad med energi, inspiration och upptäckarlust efter vår fantastiska roadtrip som vi kom hem ifrån igår. Vårt första stopp var Göteborg, sedan åkte vi vidare via Grundsund till Fiskebäckskil och avslutade med Smögen.  Vi har haft en trevlig vecka och upplevt och njutit av olika saker. Främst Smögen var ju såklart mest givande, eftersom det är där vi köpt hus.
 


 
Vi har förstått nu att det finns otroligt mycket mer än vi kunnat ana att upptäcka och lära sig om Smögen och omgivningen. Det ska bli så roligt nästa sommar då vi kan vara på plats i vårt egna hus och upptäcka saker tillsammans med resten av familjen. Få visa dem vad vi redan upptäckt/upplevt och tillsammans hitta nya saker att njuta av
 

 
Även om vi faktiskt får nyckeln till huset i Oktober och kommer åka ner Mannen i mitt liv och jag för att "boa in oss" några dygn, så är det ju på sommaren det händer, det är ju då "allt" finns och är öppet. Men nog ser jag fram emot att åka ner i Oktober också, det gör jag ju helt klart!
 
Jag ska visa er bilderna från vår roadtrip, men jag mäste dela upp det i olika bitar och titta igenom alla bilderna först. Men om ni är intresserade, så kommer det garanterat  mera ;)
 

De här mysiga bilderna är från ett café i Grundsund. Hugos Bu Bar och Café, som om jag fattat saken rätt, hänger ihop med restaurangen Pelles Rökeri, där på bryggan i Grundsund. Vi brukar ta en lunch där, på våra roadtrips (ja, jag säger "brukar" för detta är tredje året i rad för denna roadtrip)  men i år var vi där lite tidigare, så det fick bli förmiddagskaffe ;) En fantastisk miljö i en äkta genuin gammal sjöbod, där man verkligen inte moderniserat utan bevarat den där härliga riktiga sjöbodsstilen. Stort gilla på den! Dock satt vi ute på bryggan och drack kaffet i solen...
 
Jag har fyllt på min kaffekopp med en påtår och hade tänkt gå ut i solen, men nu kom det moln... typiskt (den bärbara datorn hade ingen laddning, så var liksom tvungen att göra detta inlägg kopplad till ett vägguttag...)  fast de skingrar sig väl snart, eller hur!? Förresten... sommar nere på Smögen... då blir det morgonkaffe på lilla klippan på baksidan... före frukost. Måste ju skaffa sig andra nya vanor haha.... ;)
 
 
 
Maria

6 kommentarer:

  1. Ser jättetrevligt ut! Ganska lyxigt att ha råd att köpa hus på Smögen, kan jag tro.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var ett mysigt ställe! Jo, jag kan nog också tycka att det är lyx att kunna köpa hus på Smögen. Väldigt tacksam över det. Men vi har jobbat och slitit hårt för att det ska kunna vara en möjlighet så det beror på vad man menar med "lyxigt" ;)
      /Maria

      Radera
  2. Underbara bilder. Ska bli så kul att se erat nya smögenhus när ni får tillträde till det.

    SvaraRadera
  3. Älskar såna där gamla genuina bevarade miljöer. Så läckert! Och självklart! Självklart vill jag se flera bilder!!! :-)

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Men jisses så fint! Jag vill ju bara sätta mig där och njuta. Underbart! Mera bilder vill jag se. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Wooo så mysigt ... ❤️
    Blir underbar för er sen & boa in er/Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...