torsdag 20 juli 2017

En helt vanlig semesteronsdag



Semestern rullar på i ett sånt där lagom tempo. Vi fixar lite hemma varvat med utflykter och att göra just ingenting...  Vädret är väl rätt hyfsat med typ dryga tjugo grader varmt. Sol och fina kvällar...


Som gjort för att ta bussen in till stan för en middag på Stationen. En av mina absoluta favoritrestauranger i Uppsala.  Vi satt ute ute och åt och drack gott. Jag och Mannen i mitt liv fick dessutom sällskap av yngsta dottern, vilket var jättemysigt! Inte ofta hon hänger med själv så där, med sina "gamla föräldrar" ;)  Inga bilder på vare sig restaurangmiljö eller mat, kanske av hänsyn till sällskapet. 


Men när man sedan kommer till nästa ställe för att avsluta kvällen med ett glas cider och lite snacks, då hittar man en spegel och tar tillfället i akt ;) Varsågoda en suddig mobilbild som får vara en "kvällens". Min klänning är en Michael Kors och skorna är Tommy Hilfiger. 


Sen när vi kommer hem då är det ett absolut måste att sätta sig på porchen och njuta det sista av kvällen innan klockan närmar sig midnatt.  Jag bara tokgillar att sitta där och känna dofterna från kaprifolen och se på rosorna som blommar så vackert. Vi har fixat lite där på framsidan, men de bilderna spar jag till ett annat inlägg. Nu är det dags att äta frukost och styra upp denna dag. En liten roadtrip ligger framför oss... 



Maria

9 kommentarer:

  1. Så snygg du är! Mysigt med middag ute!
    //M-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, för de orden!
      /Maria

      Radera
  2. Uppsala är vackert, kanske skulle ta en tågtripp dit på semestern :) Kan det ju vara värt. Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Snygg du är, klänningen sitter som en smäck på dig. Så mysigt med middag, och roligt att en av döttrarna ville hänga på också.
    Och så den perfekta avslutningen på kvällen på eran fina porch. En toppenkväll för er.
    Kram på dig vännen

    SvaraRadera
  4. Sådana dagar och kvällar är de bästa på semestern, när allt går lite i Skalmanstempo men det händer ändå saker. Som alltid är du ursnygg och klänningen är bara wow. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Vilken mysig kväll. Stationen har de fått till så himla läckert, tycker jag!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Kan förstå att du sitter och planerar till ert nya hus. Sånt är så kul!
    Mysigt med en utekväll med ett av barnen. Här har vi varit ute med båten.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Jag är en kvinna, mamma, fru på snart 47 år som kommer från Småland. Söker nya vänner att hitta på nått skoj med tex en fika eller gå och dansa m.m. Mina intresse är att träffa nya ärliga, troga seriösa vänner, träna, hundar, djur, promenader, bio, fika, festivaler, shopa, barn m.m. Ni får gärna lägga till mig som vän. Hör gärna av er!
    Min hemsida: autismmamma.bloggplatsen.se

    SvaraRadera
  8. Hej! Vilken härlig semester onsdag. Grattis till ert Smögenhus!!! Fantastiskt :-)!!! Kram Sofia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...