måndag 24 juli 2017

Att köpa "barnbarnsvagn" och ha andra barnprylar


Det där med att vara mormor är hur underbart som helst! På alla sätt och vis! Att ha möjligheten att få shoppa det ena och det andra till barnbarnet, det är ju bara en bagatell egentligen...  Fast... jag tycker ju det är en rätt rolig bagatell, förstås. Jag gillar att skämma bort barnbarnet med roliga saker, men kanske roligast är det att köpa bra saker, som jag vet att hans föräldrar uppskattar att jag (eller VI, kanske jag ska säga för jag brukar ta morfars pengar ;) )  köper.  Ofta blir det kläder och sånt. När han är hos oss så finns det alltid blöjor att tillgå också. En enkel service som mormor och morfar tillhandahåller.  Bilbarnstol har vi också, till vår bil, utfall att Lillprinsen och hans mamma kommer med bussen och så vill vi åka någonstans med bil... Jag tycker att det är praktiskt att ha prylar på plats som underlättar ;) 


Hemma hos oss finns också en hel del leksaker, som han kan leka med när han är här.  Gunga har vi också köpt. Och en trehjuling köpte vi också för några veckor sedan. Man vill ju gärna att det ska vara roligt att komma hit, att det ska finnas något att göra!  Igår köpte vi faktiskt en barnvagn, eller kanske det kallas "barnbarnsvagn" ;) Meningen är att den ska finnas hos oss för Lillprinsen när han är här, och vi kanske vill gå en sväng och de råkar ha lämnat hans vagn hemma t ex.  En investering för framtiden, för Lillprinsen får ju ganska snart ett syskon, så det blir ju fler som ska kunna åka i den... OCH... nu kan jag avslöja (eftersom det offentliggjorts på både instagram och Fb ;) ) att det är ytterligare en bebis på väg... en kusin till Lillprinsen som väntas dimpa ned i Februari. Så himla mysigt och roligt! Så nog kommer vagnen att användas... 


Vagnen är en klassisk sulky-modell och jag har kikat runt lite på nätet men har först inte hittat någon sådan. Men så plötsligt så såg vi denna av märket Nordic Crown i en baby-butik, då slog vi liksom till på en grå. Vagnen är en vidareutveckling på Brio Sitty, som vi själva hade till våra barn. Säkert flera av er andra som haft en Brio Sitty till era barn, då den funnits på marknaden i över 30 år...Nu vet jag inte hur många av mina läsare som nyttjar barnvagn, men jag vet ju att det finns en och annan mormor/farmor som kanske också tycker att hon är i behov av en, så den finns bland annat HÄR och jag är verkligen inte sponsrad med denna vagn på något som helst vis, (det hade varit något det, att bli sponsrad med en vagn, mormor som jag är haha...)  utan ville bara tipsa er, eftersom jag själv hade letat efter en typ Sitty ;)  Vi ska inviga denna sportkärra, som vi extrautrustad med ratt och sele (det följde med en sele, men jag köpte en annan) idag, med att låna Lillprinsen och åka till ett barnvänligt ställe...  Någon som vill gissa vad vi ska hitta på? 



Maria



2 kommentarer:

  1. Jag har ju inget behov av barnvagn längre, men det är ganska kul att titta på dom! Det har ju hänt en del, även sedan mina barn var små! Och skulle vara ganska kul att köpa en också, om vi nu hade behövt! Snygg var den i alla fall!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin vagn! Hade brio sitty även till våra killar. Så enkla att ha med i bilen!
    // M-L

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...