tisdag 30 maj 2017

Sentimental...


Nej... inga bilder från USA-resan idag heller... Jag tittade genom bilderna på kamerakortet igår, men längre än så har jag inte hunnit. Nä, för här är det prio på att fixa inför studenten, varvat med lite kvarvarande jetlag som jag jobbar på att komma i fas med. Idag har jag varit sjukt trött sedan imorse, och i söndags kväll när jag trodde att jag skulle ha somnat som en stock... ja då låg jag vaken länge och vaknade flera ggr under natten. Alltså, det är inte klokt vad konstigt det blir i kroppen... Så jobba bort jetlag och studentfix är det som gäller!

Idag har jag varit in på tryckeriet och hämtat ut studentplakatet... Jag har hämtat ut studentplakat två gånger tidigare, en gång till och med två plakat. Alltid har jag känt en speciell lycka när jag sett de fina plakaten med mina söta små flickor. Det gjorde jag självklart idag också... men idag hände något mer... Jag blev faktiskt lätt tårögd och fick en liten klump i halsen när jag såg den söta lilla flickan på bilden. Vår yngsta dotter... tänk att hon också blivit så stor nu. Och tänk att det liksom är sista gången som just jag hämtar ut studentplakat åt ett av mina barn... Ja, jag blev nog allt lite sentimental faktiskt...  Tänker på vad fort åren gått, tänker på tiden när alla barnen var små... Tänker på vad glad jag är som varit noga med att ta vara på småbarnsåren, givit barnen så mycket av min tid under deras uppväxt... 

En kopp kaffe att stärka mig med innan jag tar itu med sakerna på "to-do-listan" är nog allt på sin plats!  Så...på återseende en annan gång, detta var allt för idag! 


Maria



4 kommentarer:

  1. Ja man blir lite sentimental när man ser tillbaks på barnatiden och tänker på att tiden går så himla fort. Jag tänkte svänga förbi på torsdag innan jobbet med petunian. Jag börjar 11.30. Den behöver komma i större kruka. Ställer den på trappan. Vi får försöka hitta en tid att ses på senare när allt lugnat sig. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Ja, det är allt nåt speciellt när lillungen tar studenten. Mycket konstig känsla!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Jetlag ja.. tog en vecka för mig att komma i fas efter hemkomsten, blir helt väck. Har fixat o trixat o redigerat en massa bilder från vår fina resa, men de får vänta tyvärr av helt andra skäl.... krama om dina barn, det bästa vi har. Kram

    SvaraRadera
  4. Ååå, hoppas ni fick det trevligt. Kram Jannice

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...