söndag 14 maj 2017

Myshelg de luxe!


Vilket firande det blev i fredags kväll! Egentligen inget jätteplanerat, eftersom tanken från början var att vi inte ens skulle vara hemma. Men när det blev så, så passade vi på att fira lite framgångar. 


 Mellandottern, vår "A" kom hem från Stockholm och gjorde oss sällskap. Först åkte vi alla tre till stallet för att ta in Egon (eftersom minstingen, vår "W" hade annat som lockade... )  och sedan blev det både champagne och skaldjur i olika former. Det gick bra att öppna ostronen...säger jag som överlät det till mannen i mitt liv ;) 


Så mysigt att sitta i uterummet och "vuxenprata" med A, som vi inte träffar så ofta nuförtiden. Hon är den som jag träffar minst av döttrarna, och då blir det så att jag kan sakna henne. Hon som jag oftast frågar om "stilsäkra" tips, av någon anledning ;) 


När hon åkte tillbaka "hem" till Stockholm, efter lite extra mycket kramande eftersom vi inte ses innan vi reser på fredag, så gick jag och Mannen i mitt liv ut för att ta ett bad. Eftersom klockan hade hunnit bli 22, så var min tanke att det skulle bli ett kort, snabbt bad... Jo, men det vet man hur det är... Vi sitter där och gottar oss i värmen, dricker bubbel och snackar på om allt mellan himmel och jordfräs, typ... Och vips så har det liksom gått en timme... 


Det var fredagsmyset, det. Igår, lördag blev det barnbarnsmys för hela slanten! 


Lillprinsens föräldrar utnyttjade sin julklapp som de fått av oss. En övernattning med middag på hotell J. (eller middag på restaurang J, förstås) och så klart ingick det ju barnvakt i julklappen.


 Så Lillprinsen släpptes av hos oss vid lunchtid och sedan var det full fokus på honom! Det är så roligt att ha honom hos oss, och det blir ju bara enklare och även roligare ju äldre han blir. (Han blir ett år och fem månader om ett par dagar) 


Vi gick till den fina närliggande lekparken, han och jag och utforskade sakerna där.  Han är så nyfiken på allt! 


När vi gick därifrån passade jag på att ta en halvtimmes promenad med honom så att han fick sova lite. 


Och när han vaknade senare, så hade morfar skruvat ihop hans gunga som levererades i fredags. Vi valde att köpa en lite finare variant av gunga än de vanliga i stål. Det är ju lite så att man gärna vill ha snyggt ute också ;)  Vi ska göra iordning lite mer på baksidan, röja lite och fixa även en sandlåda. 


Klart att Lillprinsen ska gunga med stil, hos mormor och morfar! Haha... ;) 


Vi hann även med att åka in till Uppsala och köpa ett par sandaler till honom, och så fick han även en ny vindfleece som jag köpte tidigare i veckan.  Det är roligt att kunna få skämma bort med både tid, kärlek men även med bra kläder och skor, när man har möjligheten. 

Sen på kvällen åt vi pastagratäng tillsammans med dottern S och hennes sambo, vilka för övrigt är Lillprinsens "gudföräldrar". Gott, mysigt och trevligt. Lillprinsen åt med hela kroppen, så det blev en dusch innan han kunde stoppas i säng.  Och efter en stunds "sövande" så sov han så gott hela natten. 


Idag hann vi med en del lek och bus och en liten tupplur i vagnen innan hans föräldrar kom hem efter ett mysigt dygn i skärgården.  De hängde kvar hos oss hela dagen, och det blev korvlunch tillsammans med S och hennes sambo som också dök upp vid lunchtid.  Så en hel del "mys" blev det denna helg. Lillprinsen och hans familj fick också lite extra med kramar ifall vi inte hinner ses innan resan ;)  S, henne träffar jag i veckan, eftersom vi jobbar på samma förskola, och vi skulle dessutom förbi hos dem och hjälpa dem med någon hylla, så de får sina extra kramar då ;) 


Maria


7 kommentarer:

  1. Vilken mysig helg och vad härligt med er kommande resa. Blått är en färg man aldrig kan få nog av :-)!!! Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Vilken urmysig kväll med skaldjur och bubbel! Dessutom en sötnos på korten... Gullunge ju! Kram

    SvaraRadera
  3. Sååå härlig helg!! riktig "fyllapåhelg" <3 :))
    Här har vi med haft det skönt och lugnt, så välbehövligt efter alla kalashelger :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Så härlig helg ni fick på alla möjliga plan =D

    SvaraRadera
  5. Mys på alla sätt är ju en del av det som är viktigt i livet. Underbara bilder på en supersöt buskille. Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Men åååhh, han ser så glad och till freds ut. Säkert lycklig över att få full uppmärksamhet, som man sällan hinner ge som förälder.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Kan tänka mig att det är mysigt när man har dom till låns någon dag och kan ha hela fokus på barnbarnet. Lite skillnad från när det är en egna barn, då tar man inte den tiden då vardagen är där också.
    Fin jacka fick han också. Jag har köpt en sån till V också fast en i orange. :)

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...