söndag 28 maj 2017

Hemma igen och MORS DAG


 Hello my friends! I´m back again! 
Ja, nu är vi hemma igen i Sverige! Vi kom hem igår förmiddag efter en fantastisk semester i USA. Vi har sett mycket! Besökt både NYC, Newport, Providence, Lexington (i alla fall åkt igenom)  och Boston.  Har en del fina bilder som ni ska få se, så klart. Men mer om det en annan dag! Sedan vi kom hem igår har jag varken haft ork, tid eller faktiskt inte ens lust att uppdatera bloggen. Jag är ju lite så att det ska vara lustfyllt, jag har liksom inget behov av att uppdatera varje dag, som ni kanske märkt nu när jag varit borta ;) De läsare som gillar min blogg hittar nog tillbaka till mig, tänker jag ;) 



Och för er som hittat tillbaka hit efter en dryg veckas uppehåll... Jag kan berätta att idag har vi firat MORS DAG här hemma i Villa Wiker. Och det har vi gjort med lite "kustkänsla" (eftersom vi varit på amerikanska östkusten, jag och Mannen i mitt liv) vi har ätit Lobster rolls med klassiska tillbehör och som dessert hade vi glassbåtar...  Alla var de hemma hos oss, alla döttrar och deras respektive. Lillprinsen också förstås! Han åt dock inte Lobster roll, han åt köttbullar som någon annan mamma hade gjort...typ Mamma Scan ;)  Jag tokgillar att ha dem alla samlade tillsammans så här och är så glad att vi firar Mors dag, på detta vis. Att vara tillsammans. 


Jag vet inte hur ni andra firar mors dag, men jag tycker inte att det är "nödvändigt" med paket och sånt. Speciellt tycker jag inte att det är meningen att barnens pappa köper present till barnens mamma ;) Jo om barnen är för små, men ändå vill ge en viss sak, kanske pappan får hjälpa till... Men annars så tycker jag faktiskt att det är gott nog att samlas tillsammans för en fika eller lite mat. Det är verkligen tanken som räknas! Och den finaste gåvan, den har jag ju redan fått! Det är ju mina döttrar! Hade jag inte fått dem, hade jag ju inte fått någon "mors dag" heller ;) 


Maria


6 kommentarer:

  1. Mysiga bilder. Välkomna hem.
    Jag har inte heller haft lust eller tid eller ork att uppdatera bloggen på 1 vecka, men idag blev det ett litet inlägg i alla fall:)
    Haha, sonen kom väl på vid lunchtid att det var mors dag, även om D påminde honom i går:)
    Det känns som om jag ligger efter med både tvätt och annat, men jag antar att det blir lättare när nycklarna är överlämnade på torsdag så vi kan fokusera på vårt nya hem.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem! Ja visst är det så, att samlas och ha det trevligt tillsammans det är mycket mer värt en ett paket. Har ju följt dig på insta och fb så jag har sett vilka äventyr du varit med om. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Välkommen hem :) och visst är det tanken som räknas inte paket. Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Välkommen hem:)
    Har ju hängt med på FB och sett hur härligt ni haft det!!=)
    Jag längtar verkligen efter resor och tid för livet just nu.
    Ha en fin kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Välkomna hem igen! Vilken resa, och tror minsann att "vår" fd "sonhustru" och hennes nuvarande var med på samma plan till NY... :)
    Visst är det så, gemenskapen är viktigaste av allt <3
    Här helgbloggas det mest nu för tiden, vill inte sitta inne på de fina kvällarna.. :)
    Ha det bäst fina Maria, kram från Kate

    SvaraRadera
  6. Självklart ska det vara lustfyllt och självklart hittar man tillbaka :-)

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...