torsdag 18 maj 2017

Att landa innan man ska lyfta



Nu är det nära... Imorgon drar vi på semester, jag och Mannen i mitt liv! Drygt en vecka blir vi borta och här har fixats med både det ena och det andra hemma. Kyl och frys har fyllts på för att våra "stallskjutsare" och hundvakter som kommer bo här, ska överleva ;) Ja, jag kanske är en "bortskämmande" mamma, men min tanke är att man hjälper varandra med det man kan i en familj.

Jag har nästan packat klart det som ska med. Tror att jag har full koll på allt viktigt som måste med. Pass, "reseapotek", hörlurar, bok, laddare, reseadapter.... och t o m något så "osexigt" som stödstrumpor haha... 
( ett måste när jag flyger långt, mina ben blir som timmerstockar :(  )

Ja men ungefär så...  och ändå  har jag saker som jag faktiskt fått släppa. Som att bli klar inredningsmässigt uppe i TV-rummet/allrummet t ex. Det får vänta tills vi kommer hem ;) Förhoppningsvis så hinner jag på de degar som finns kvar fram till Minstingens student.


Jag har funderat fram och tillbaka vad jag ska ha på mig på flyget, under själva resan. Jag har ju snöat in på blått och fokuserat på en blå packning för att allt ska kunna matchas enkelt. Själv tycker jag inte att det är så skönt att sitta med  jeans på flyget i åtta timmar, så jag har köpt ett par marinblå "kostym-mysbyxor", ett par byxor som är sköna och inte sitter åt, men ändå inga mjukisbyxor ;)


Så var det ju det där med vad man ska ha upptill... blus och kofta? Men vilken blus och vilken kofta? Det ena känns lite "tantigt" och nästa känns nästan lite "präktigt". Det ena blir för mönstrat... och tar jag av mig koftan så känns en outfit  lite "flygvärdinnekäck".  
I-landsproblem! Minst sagt!!!!  Men så är det! ;)


Tror att jag löste det med igår, faktiskt  ;)  Idag har jag semester för att hinna med att fixa det sista (annars hade jag jobbat till 17:30), klippa mig till exempel ;) Sedan ikväll, spå blir det en riktigt fin champagne ute i badet...  Måste ju landa lite också innan vi ska lyfta ;) 
Maria


5 kommentarer:

  1. Hoppas att ni får en helt underbar tid "overthere" med massor av härliga upplevelser och minnen att vårda. Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Jamen det där med outfits är ju viktiga saker! Såna där mjukiskostymbyxor är ju oslagbara i det där läget. Ha nu en fantastisk resa! jag kommer så klart att följa med på alla sociala medier jag kan hitta dig och njuta av att plågas av dina bilder ;-)

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Hej och oj så mycket fint!
    Jag sitter också fast i blått men det är så fint och krispigt och klassiskt....

    Vart ska ni åka? 8 timmars flyg... USA? Någonstans på östkusten?

    Ha en underbar resa och absolut...Visst måste man landa innan man kan lyfta. Ja, det tar ett tag att varva ned :-)

    Kram, Anneli i Dalarna

    SvaraRadera
  4. Woow så mycket snyggt. Klart man ska go all in på blått. Det är verkligen klassiskt och snyggt. Dessutom så inger det lite respekt faktiskt. Jag har läst på om just vilken färg man ska ha när man tex. ska hålla föredrag. Ha en rikigt härlig resa. Vi hörs sen när du kommer hem. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Har sett att ni har det underbart kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...